جاده تندرستی در محیط قایقرانی؛ عواقب فدراسیون بی رئیس

جاده پولسازی در آزادی!/ به نام تندرستی، به کام درآمدزایی

کدخبر: 2302242

با وجود مخالفت‌های اهالی قایقرانی، مجموعه ورزشی آزادی در تلاش است با ساخت جاده تندرستی در کنار دریاچه درآمدزایی کند که در صورت این اتفاق مشکلات زیادی برای قایقرانان به وجود خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در زمان مدیریت مدبر در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی صحبت از ساخت جاده سلامت و تندرستی در کنار دریاچه آزادی مطرح شد اما این موضوع از سوی مسئولان وقت فدراسیون قایقرانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت به طوری که حتی کار به دادگاه هم کشیده شد.

با توجه به اینکه کنار دریاچه آزادی محل تمرین قایقرانان و کوچینگ مربیان است، مسئولان فدراسیون قایقرانی اعلام کردند عمومی کردن این جاده مشکلاتی را برای ملی‌پوشان به وجود خواهد آورد و این مکان مانند مجموعه ورزشی انقلاب نیست تا بتوان از آن استفاده عمومی کرد.

* تلاش شرکت توسعه و آزادی برای ساختن جاده تندرستی در دریاچه

بعد از گذشت ماه‌ها و مسکوت ماندن ماجرا، حالا دوباره این پرونده قدیمی بازگشایی شده و این موضوع مجددا از سوی شرکت توسعه و مجموعه ورزشی آزادی در حال پیگیری است و مسئولان در تلاش هستند تا با کشیدن فنس جاده تندرستی را کنار دریاچه آزادی بسازند.

نکته دیگر اینکه شرکت توسعه در نظر دارد برای درآمدزایی از ساختمان دیگر فدراسیون قایقرانی که برای آکادمی و استعدادیابی در شرق دریاچه واقع شده به عنوان کافه استفاده کند تا جاده تندرستی مدنظر کاملا از شکل ورزشی خارج شده و کارکرد تجاری پیدا کند. محلی که می‌تواند برای قهرمان‌پروری مورد استفاده قرار گیرد، مسئولان شرکت توسعه با همکاری مجموعه ورزشی آزادی در تلاش هستند این ساختمان را گرفته و به کافی‌شاپ تبدیل کنند، موضوعی که قبلا فدراسیون قایقرانی برای اثبات درست نبودن این طرح مدت‌ها جنگیده است اما ظاهرا پولسازی و درآمدزایی بر امر ورزش ارجح است.

* یوسف‌نیا: ساختمان‌ها را تجمیع می‌کنیم/ ما مالک این تشکیلات هستیم

یوسف‌نیا روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: 30 فضا در مجموعه ورزشی آزادی وجود دارد که برای آن برنامه‌ریزی شده تا بخش خصوصی وارد شود تا هم مجموعه از نظر بصری شکل بهتری به خود بگیرد و هم درآمدزایی داشته باشد. یکی از این فضاها مربوط به قایقرانی است.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شما قرار است ساختمان‌های قایقرانی را که تحت اجاره آنهاست بگیرید و به کافه تبدیل کنید، تصریح کرد: این طور نیست. ما می‌خواهیم ساختمان‌ها را تجمیع کنیم. برخی فضاها هستند که شب‌ها در آن اتراق می‌کنند و قلیان می‌کشند! اینها مسئولیت دارد. فدراسیون سرجایش هست اما چند تا ساختمان داریم که تجمیع می‌کنیم تا از فضاها درست استفاده شود. قرار نیست کسی را بیرون کنیم ما مالک این تشکیلات هستیم و می‌خواهیم ساماندهی کنیم. برخی از فضاها هستند که نه قرارداد دارند و نه پولی می‌دهند. ما میلیاردها تومان از فدراسیون‌ها طلبکاریم. تا چند سال اینطور بوده که یک تابلو چسبانده‌اند تا از فضا استفاده کنند. مثلا اگر هیات البرز فضا می‌خواهد یک جای دیگر می‌دهیم یا حتی آکادمی را نزدیک قایقرانی می‌دهیم تا در کنترل ما باشد.

روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی همچنین درباره جاده تندرستی در آزادی، اظهار داشت: پس از تجمیع همه شرکت‌ها یک برنامه می‌ریزیم تا این جاده ساخته شود. این برنامه درازمدت است و اگر اسپانسر پیدا شود ما برنامه‌ها را ارائه می‌کنیم.

یوسف‌نیا درباره اینکه این نگرانی وجود دارد با ساختن جاده تندرستی و استفاده عمومی، تمرینات قایقرانان تحت تاثیر قرار بگیرد، عنوان کرد: این حرف منطقی نیست. ما فنس می‌کشیم و مشکلی برای قایقرانان به وجود نمی‌آید. از طرفی ما بعضی از برنامه‌ها را می‌توانیم ساعت 4-5 بعدازظهر اجرایی کنیم. خیلی از فضاهای ما شب تا صبح بدون استفاده هستند. اولویت ما ورزش قهرمانی و پس از آن درآمدزایی است.

* بلاتکلیفی فدراسیون کار دست قایقرانی داد

با توجه به اینکه به جز دریاچه آزادی در تهران مکان دیگری برای تمرینات ملی‌پوشان قایقرانی وجود ندارد، ساختن جاده تندرستی نگرانی‌هایی را برای قایقرانان به وجود آورده است.

قایقرانان اعتقاد دارند ساختن این جاده به جز تحت تاثیر قراردادن تمرینات، سودی ندارد و اردوها نیز تحت‌الشعاع این اتفاقات قرار خواهد گرفت.

شعبانلو مدیر جدید مجموعه ورزشی درباره این طرح عجیب از پاسخگویی طفره رفت و به فارس گفت: بهتر است در این خصوص با روابط عمومی صحبت کنید!

وی با وجود پرسش سوال خبرنگار فارس درباره اتفاقات قایقرانی توضیحی نداد تا ابهامات در این باره بیشتر شود.

مجموعه ورزشی آزادی به فدراسیون قایقرانی نامه زده تا ساختمان شماره 2 را تخلیه کند. قرار است در نشست هیات رئیسه فدراسیون که روز یکشنبه برگزار می‌شود، در این خصوص گفت‌وگو شود.

به نظر می‌رسد با توجه به سرپرستی فدراسیون قایقرانی و نبود رئیس، این فضا برای مجموعه آزادی فراهم شده تا از فضاها استفاده کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: