عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استانی شدن انتخابات مجلس مانع گردش نخبگان است

کدخبر: 2302680

دبیرکل جبهه جهادگران گفت: استانی انتخابات مجلس مانع گردش نخبگان شده و موجب از بین رفتن روحیه خودباوری می‌شود.

وهاب عزیزی، دبیرکل جبهه جهادگران در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در واکنش به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات گفت: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس، خانه ملت به انحصار صاحبان پول و قدرت در می آید و موجب دلسردی و نا امیدی مردم شده و کاهش مشارکت مردمی را به همراه خواهد داشت.

این فعال سیاسی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات مجلس با قطع حلقه ارتباطی حاکمیت با مردم، مانع گردش نخبگان و از بین رفتن روحیه تلاش و خودباوری می شود. در این طرح با توجه به افزایش هزینه های انتخابات فضا برای ورود سوداگران و دلالان برای تاثیر گذاری در انتخابات و سوء استفاده های بعدی نیز بیش از پیش فراهم می شود.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی تصرح کرد: اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی بصورت استانی برگزار شود. شناخت مردم نسبت به کاندیدا ها کم می شود در نتیجه لیست های تکراری سرنوشت مجلس آینده را رقم خواهند زد. در چنین فضایی هیچ نخبه اجتماعی و دانشگاهی فرصت رقابت پیدا نمی کند، لذا نمایندگان بصورت لیستی در یک فضای هیجانی و سیاسی به مجلس راه پیدا می کنند.

وی ادامه داد: نماینده ای که از حمایت مستقیم مردمی برخوردار نباشد هرگز نمی تواند از مدیران دولتی مطالبات مردمی را دنبال کند.

این استاد دانشگاه افزود: یکی دیگر از نتایج حتمی انتخابات استانی تجمیع خدمات عمرانی و اجتماعی رفاهی در مراکز استان ها و محرومیت بیشتر شهرستان ها و شهر های کوچک است. با توجه به حضور کلنی های جمعیتی در مراکز استانها، تمرکز و توجه نمایندگان معطوف به این مراکز می شود و اکثر نمایندگان برای تضمین پایگاه رای خود در مجلس بعدی، سعی می کنند نظر شهروندان مراکز استانی و سازمان های رای را جلب کنند و از اینجا به بعد آرمان های انقلاب در بخش محرومیت زدایی، در سایه توجه به اغنیا کم رنگ تر خواهد شد.

وهاب عزیزی از انتخابات شهر تهران به عنوان یک الگوی ناموفق در تجمیع انتخابات یاد کرد و افزود: انتخابات در شهر های تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس بصورت مشترک برگزار می شود. این شهر ها در ظاهرتعداد ۳۰ نماینده دارند، ولی در مقام عمل و پاسخگویی انگار هیچ نماینده ای ندارد. به جز چند نفر بقیه نمایندگان ارتباطی با مردم ندارند و شناخت مردم هم در حد تبلیغات انتخاباتی و معرفی لیست ها است، در نتیجه انتخابات استانی زمینه های اشرافی گری را تقویت می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: