بازداشت مزدور موساد در لبنان که در تلاش برای ترور رهبر حماس نقش داشت

کدخبر: 2304808

ارتش لبنان اعلام کرد که یکی از عاملان تلاش برای ترور محمد عمر حمدان، از رهبران جنبش حماس را بازداشت کرده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش المیادین، در بیانیه ارتش لبنان آمده است: این شخص بازداشت شده "حسین احمد بتو" نام دارد که مامور جمع‌آوری اطلاعات و رصد اوضاع قبل از انجام عملیات تروریستی علیه "محمد عمر حمدان" از رهبران حماس در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ میلادی در منطقه "صیدا" بود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، فرد بازداشت شده اعتراف کرده که در سال ۲۰۱۴ میلادی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" در ارتباط بوده و با عوامل موساد در خارج از لبنان دیدار داشته است و تجهیزات الکترونیکی ویژه نظارت و ارتباط را دریافت کرده است.

طبق این بیانیه، احمد بتو همچنین اعتراف کرده که از تابستان ۲۰۱۷ میلادی مامور تحت کنترل گرفتن حمدان بوده و محل اقامت وی را شناسایی و تمامی رفت‌وآمدهایش را تحت کنترل داشته و اطلاعات لازم را به موساد انتقال می‌داده تا زمینه برای اجرای عملیات انفجار علیه وی توسط تیم ترور دیگری مهیا شود.

در بیانیه ارتش لبنان همچنین آمده است: این متهم اعلام کرده پس از اجرای عملیات انفجار علیه حمدان، عناصر سازمان موساد به وی دستور دادند که لبنان را ترک و به مدت سه ماه خارج از این کشور اقامت کند. آنها دوباره به او دستور دادند به لبنان بازگردد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: