پرواز گلایدرهای رژیم صهیونیستی در آسمان مسجد الاقصی/۳۲ زخمی در چهل‌وپنجمین تظاهرات بازگشت

کدخبر: 2307350

در ادامه تحرکات و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه اهالی قدس اشغالی، سه فروند گلایدر این رژیم بر فراز مسجد الاقصی به پرواز درآمدند. در همین جال چهل و پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه عصر جمعه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شاهدان عینی گزارش دادند، سه خلبان گلایدرها را در آسمان مسجدالاقصی به پرواز درآورده و سپس در محله یهودی‌نشین این شهر فرود آمدند.

به نقل از النشره، پرواز گلایدرها بر فراز آسمان این مسجد اتفاقی نادر است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شهرک نشینان یهودی هر از گاهی وارد مسجدالاقصی می‌شوند مقامات اسرائیلی نیز به این مساله دامن می‌زنند و شهرک‌نشینان را همراهی می‌کنند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز اخیرا به بهانه تفتیش امنیتی سعی کرد به قبه الصخره یورش ببرد.

از سوی دیگر، به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران نفر در تظاهرات جمعه بازگشت شرکت کردند.

هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت اعلام کرد که تظاهرات با شعار "اسیران فلسطینی تنها نیستند" برگزار شد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شلیک گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب این تظاهرات مسالمت‌آمیز کردند که ۳۲ نفر طی آن زخمی شدند. در میان مجروحان چندین نیروی امدادرسان، خبرنگار و کودک هم دیده می‌شوند.

لازم به ذکر است که تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه از ۳۰ مارس سال گذشته آغاز شده و تاکنون در این تظاهرات‌ها ۲۶۲ نفر به شهادت رسیده و ۲۷ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال ۵۰۰ نفر از آنان وخیم است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: