سعید جلیلی در جمع فعالان فرهنگی سبزوار:

نه دیپلماسی توئیتری جواب می‌دهد نه فشار پیامکی

کدخبر: 2307624

باید مراقب بود که در کشف اولویت ها و طرح دغدغه ها به مباحث انتزاعی اکتفاء نکنیم؛ سمینار ها، همایش ها و اردوهای فرهنگی اگر منتهی به یک عملیات تمیز فرهنگی در چهارچوب اخلاق و قانون نشود، بهره کافی نخواهد داشت.

نسیم آنلاین :‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر یکروزه خود به سبزوار با تشکل ها و فعالان فرهنگی-جهادی شهرستان سبزوار دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ابتدا ده نفر به نمایندگی از تشکلهای فرهنگی به طرح نکات خود پرداخت و در انتها نیز دکتر جلیلی چند توصیه به فعالان فرهنگی سربدارانی ابراز کرد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی در این نشست گفت: امروز باید سرلوحه کارهای جریان انقلابی آن باشد که از خود بپرسد در حال حاضر مصلحت انقلاب اسلامی چه اولویتی را اقتضاء میکند و آیا فعالیت های ما با آن منطبق است؟

جلیلی در ادامه افزود: اولویت سنجی در فعالیت های فرهنگی نیروهای انقلابی یک مسئله جدی است. پس از تشخیص اولویت ها نیز میبایست وسع خود را شناخت و آن را به کار گرفت؛ آنجاست که سکوت یا صحبت، حضور و یا غیبت یک عنصر انقلابی معنی دار میشود.

وی خاطر نشان کرد: باید مراقب بود که در کشف اولویت ها و طرح دغدغه ها به مباحث انتزاعی اکتفاء نکنیم؛ سمینار ها، همایش ها و اردوهای فرهنگی اگر منتهی به یک عملیات تمیز فرهنگی در چهارچوب اخلاق و قانون نشود، بهره کافی نخواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره برخی موضوعات و دغدغه های نیروهای انقلابی گفت: زمانیکه امیرمومنان(ع) حکمیت را پذیرفتند، مالک اشتر با اینکه پشت خیمه معاویه بود، به دستور حضرت برگشت اما فرق مالک ها با اشعث ها در این بود که مالک تمام تلاشش را کرد تا باور عمومی جامعه به لزوم پذیرش حکمیت نرسد و امثال اشعث با اینکه از مسئولین جبهه حضرت امیر(ع) بود، سعی کرد تا حکمیت شکل بگیرد.

جلیلی درباره کار گفتمانی تصریح داشت: کار گفتمانی یعنی تلاش برای تاثیرگذاری بر باور عمومی جامعه؛ در بسیاری از بزنگاه ها باور عمومی جامعه است که نتیجه را رقم میزند. اگر امروز جریان انقلابی نگرانی و دغدغه یک موضوع را دارد،ابتدا باید از خود بپرسد که برای رساندن باور عمومی جامعه خود به واقعیت ها و حقایق به اندازه کافی تلاش کرده است یا نه؟!

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور یادآور شد: یک زمانی این باور به جامعه القاء شد که کلید حل مشکلات اقتصادی مذاکره با کدخداست و وقتی مذاکره به نتایج امروز خود رسید، میگویند هدف مذاکره اقتصادی نبود یا میگویند برجام تصمیم نظام بود. اما این گفته نمیشود که نظام برجام را با رعایت 28 شرط پذیرفت.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی افزود: تشکیل جلسات هم‌افزایی برای عملیات های تمیز فرهنگی و آتش به اختیار در چهارچوب قانون در هیچ شهرستانی نباید معطل بماند. نیروی انقلابی باید به سان موجی باشد که آسودگی اش، عدم آن باشد.

وی در انتها با اشاره به برخی حرکت ها افزود: باید به برخی دوستان گفت هم چنانکه در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توئیتری» نمیتواند به تنهایی موثر واقع شود در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی موثر با «فشار پیامکی» شکل نمیگیرد بلکه باید با تبیین درست و مستمر موضوعات و تحلیل صحیح از روند حرکت انقلاب، رفتار دوستان و باور عمومی جامعه را به حقایق و آنچه که صحیح است نزدیک کرد تا دشمنان نتوانند مطالب غلط را القاء کنند.

ارسال نظر: