آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

دشمن در ۲۲ بهمن آزمایش می‌کند که تحریم‌ها چقدر جواب داده است

کدخبر: 2308652

آیت الله مکارم شیرازی ضمن دعوت از آحاد ملت، جهت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دشمنان آزمایش می‌کنند این حضور مردم در راهپیمایی‌ها را که چقدر تحریم‌ها و فشارهای آنان جواب داده است و آیا این تحریم‌ها کارآمد بوده و توانسته مردم را از نظام اسلامی جدا کند یا نه.

آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا ( س) به تشریح اهمیت شرکت آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن پرداخت و گفت: ان‌شاءالله همه مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه شرکت می‌کنند چرا که این کار یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است.

وی نقش این راهپیمایی‌ها را در خنثی کردن توطئه‌های دشمن بی بدیل دانسته و خاطر نشان کرد: دشمنان آزمایش می‌کنند این حضور مردم در راهپیمایی‌ها را، که چقدر تحریم‌ها و فشارهای آنان جواب داده است و آیا این تحریم‌ها کارآمد بوده و توانسته مردم را از نظام اسلامی جدا کند یا نه.

این مرجع تقلید افزود: البته این حضور مردم در راهپیمایی دلیل بر این نمی‌شود که مردم مشکلات ندارند یا از وضع موجود راضی هستند بلکه مشکلات سرجای خود و دفاع از اصل نظام اسلامی نیز به جای خود، و اساساً شخص عاقل همیشه حساب‌ها را از هم جدا می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در این ۴۰ سال، انقلاب اسلامی از طوفان‌های زیادی عبور کرده است، تاکید کرد: در این سال‌ها نظام اسلامی مشکلات و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است که مهم‌ترین آن همان جنگ هشت ساله بود که هرچه در توان داشتند به کار گرفتند اما موفق نشدند و می‌توان گفت تحریم‌ها و فشارهایی که امروز وارد می‌کنند به اندازه آن زمان نیست و کشور ما به خوبی توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی بیان کرد: باید ببینیم که رمز موفقیت نظام و کشور ما در آن جنگ هشت ساله چه بوده است و آن رموز موفقیت را امروز نیز به کار بگیریم؛ مهم‌ترین دلایل پیروزی در آن دوران عبارت بود از وحدت و انسجام بین مردم، به گونه‌ای که بالای ۹۸ درصد به نظام اسلامی مردم رأی دادند؛ رمز بعدی موفقیت خلوص نیت بود که مردم در آن دوران اصلاً به منافع شخصی خود فکر نمی‌کردند اما امروز شاهد این هستیم که منافع شخصی زیاد شده است و این اختلاس‌ها و قاچاق‌ها و اجناس تقلبی همه نشان از وجود این منافع شخصی می‌باشد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر امروز نیز همانند آن دوران مردم وحدت و انسجام داشته باشند و تنها به منافع شخصی خود فکر نکنند قطعاً از این مشکلات عبور خواهیم کرد و دشمن نیز نخواهد توانست موفقیتی حاصل کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: