در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب در بیروت؛

سید حسن نصرالله: ایران تأثیرگذارترین کشور منطقه است

کدخبر: 2308750

دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در بیروت برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند.

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در بیروت برگزار شد، سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود پیروزی انقلاب را پیروزی همه مستضعفان جهان دانست و ایران امروز را تاثیرگذارترین کشور منطقه توصیف کرد.

او افزود: با توجه به جایگاه ایران در معادلات جهانی وقتی از این کشور سخن می‌گوییم، در واقع گویا از تمام منطقه سخن می‌گوییم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: بی تردید امروز ایران اولین کشور اثرگذار منطقه است، برخی سازمان‌های بین المللی این کشور را در سال‌های اخیر در جمع سیزده کشور اثرگذار جهان و برخی سازمان‌ها نیز این کشور را در ردیف نهمین کشور اثرگذار جهان قرار داده‌اند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت: انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی، مردمی، ارزشی و اعتقادی بود. یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران، استقامت و پایداری مردم ایران بود. یکی از دستاورد‌های انقلاب، بیرون راندن آمریکا و اسراییل و به دست آوردن استقلال واقعی بود.

او تصریح کرد: محمدرضا پهلوی به نام مدرنیته، کشاورزی ایران و مستضعفان ایران را نابود کرد. مردم جنوب تهران یادشان هست که برای آب آشامیدنی صف می‌کشیدند. شاه اگر نگوییم بدترین دیکتاتور جهان بود، اما بدترین و فاسدترین دیکتاتور خاورمیانه بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: چهل سال است ایران اسلامی در حاکمیت و تصمیمات راهبردی خود استقلال دارد و کسی چیزی به آن دیکته نمی‌کند. در دنیا کشوری که به معنای واقعی کلمه مثل ایران مستقل باشد، وجود ندارد و این یک دستاورد بزرگ است. ایران چهل سال است که با وجود تمامی مشکلات، خودش را به تنهایی اداره کرده و در برابر تمامی توطئه‌ها و ترور‌ها پایداری کرده است. ایستادن مقابل سلطه‌جویی آمریکا یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران است که مقابل آن ایستاد و گفت جایی برای ترس و سستی و خواری و شکست نیست. نه در حوزه سیاسی، نه در حوزه نظامی و حوزه‌های دیگر. سیطره آمریکا بر ایران از بین رفت و این از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه ایران مبتنی بر مردم‌سالاری است، گفت: تاکنون ده‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس، خبرگان، قانون اساسی و ... در این کشور برگزار شده است. حتی زمانیکه شهر‌های ایران زیر موشک‌های صدام بود و موشک‌های او به تهران هم می‌رسید نیز برگزاری انتخابات در این کشور متوقف نشد.

او افزود: پس از انقلاب، ۸ سال به ایران جنگ تحمیل کردند. تمام کشور‌های عرب نامرد خلیج فارس و سایر نقاط غیر از سوریه به دشمن ایران کمک کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: ایران در زمان شاه هیچ رتبه علمی نداشت اما اکنون در جایگاه اول منطقه و شانزدهم جهان است. در زمان شاه تنها ۶ درصد دانشگاهیان را بانوان تشکیل می‌دادند، اما این آمار اکنون بیش از ۵۰ درصد است. در زمان شاه، ۷۰ درصد جمعیت ایران بی‌سواد بودند، اما اکنون بی‌سوادی به کلی ریشه‌کن شده است. ایران اکنون در ژنتیک و سلولهای بنیادین پس از آمریکا در رتبه دوم جهان است. ایرانِ امروز از هر نظر چه علمی، چه اقتصادی و چه تکنولوژی با زمان شاه قابل مقایسه نیست.

سید حسن نصرالله در عین حال تاکید کرد: این آمارهایی که من می‌گویم هیچ ربطی به منابع ایرانی ندارد و ما تمامی آنها را از منابع بین‌المللی استخراج کرده ایم.

او افزود: تمام این دستاورد‌ها نه در یک حکومت پادشاهی یا دیکتاتوری بلکه در یک کشور اسلامیِ مبتنی بر مردم‌سالاری و تحت حاکمیت ولایت فقیه به دست آمده‌است.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت: در زمان شاه، زنان حضور چندانی در عرصه ورزش نداشتند، اما اکنون در بیش از صد رشته ورزشی رقابت می‌کنند.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: امروز رسانه‌های عربی و غربی می‌خواهند یک چهره سیاه از ایران نشان دهند و هیچ کاری به دیکتاتوری‌های منطقه و مشکلات آن‌ها ندارند. تمام کشور‌های دشمن ایران از جمله عربستان و افرادی چون صدام و محمدبن سلمان ابزاری حقیر در دست آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی بوده و هستند. محمدبن سلمان خودش اعتراف کرد که عربستان به خواست آمریکا وهابیت را برای مقابله با انقلاب ایران گسترش داد.

او گفت: آمریکا به این علت با ایران دشمنی می‌کند که ایران از خودش اراده مستقل دارد و منابعش در اختیار خودش است و خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد. ایران نه پلیس منطقه است و نه ژاندارم آمریکا و دیگر به زمان شاه باز نخواهد گشت و عقب‌نشینی نخواهد کرد. تمام مشکل آمریکا با ایران، استقلال این کشور است وگرنه حمایت از حزب‌الله و دیگران بهانه هستند، چون در بدو انقلاب اساسا حزب‌اللهی وجود نداشت.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: ایران امروز کشور قدرتمندی است و اگر جنگی علیه ایران به راه بیفتد، ایران در این جنگ تنها نخواهد بود. مردم ایران به جنایت‌های آمریکا عادت دارند. آمریکا گمان می‌کرد اگر تحریم‌ها را پس از برجام بازگرداند، میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها خواهند آمد. مردم ایران انشالله با ایمان به خدا و تدبیر مسئولان از این مشکلات و تحریم‌ها نیز عبور خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: