حبس ابد برای قاتل ۶ مسلمان در مسجدی در کبک کانادا

کدخبر: 2309155

­جوان کانادایی که ۶ مسلمان را ماه ژانویه ۲۰۱۷ در مسجدی در کبک به قتل رسانده بود، گناهکار شناخته شد و به حبس ابد با دوره غیر قابل بخشش ۴۰ ساله محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­جوان کانادایی که ۶ مسلمان را ماه ژانویه ۲۰۱۷ در مسجدی در کبک به قتل رسانده بود، روز جمعه گناهکار شناخته شد و به حبس ابد با دوره غیر قابل بخشش ۴۰ ساله محکوم شد.

حمله به مسجد در کبک کانادا بدترین حمله به یک مکان مذهبی در غرب به شمار می رود.

دادستانی برای الکساندر بیسونت مجازاتی ۱۵۰ ساله پشت میله های زندان درخواست کرده بود، اما فرانسو هوئوت، قاضی دادگاه آن غیر معقول ارزیابی کرد.

قاضی در حکم خود اعلام کرد: «نفرت از مهاجران مسلمان انگیزه قاتل بوده است و او نمی تواند پیش از ۶۷ سالگی آزادی مشروط درخواست نماید.»

احمد شدادی که در زمان حمله در مسجد حاضر بوده است در واکنش به این حکم با اشاره به این که به تصمیم قاضی احترام قائل می گذارد, گفت: «در عین حال تصور این که قاتل روزی ممکن است آزاد شود صادقانه (بگویم که) سخت است.»

قاضی دادگاه هنگام قرائت حکم با تاکید بر این که این جنایت به شدت با قصد قبلی طرح ریزی شده بود، اعلام کرد حمله به مسجد کبک در ماه ژانویه ۲۰۱۷ برای همیشه در تاریخ این شهر، این استان و کانادا با حروف خونین ثبت شده باقی خواهد ماند.

وی افزود اعمالی که الکساندر بیسونت انجام داده است، ارزش های اجتماعی بنیادین ما را نقض کرده است.

قاضی همچنین گفت« این جوان کبکی دانشجوی سابق علوم سیاسی با عقاید ملی گرایانه و نژاد پرستانه اغوا شد و حمله ای از پیش طراحی شده، بدون مزد و مرگبار را انجام داد.»

۶ مسلمانی که در این حمله کشته شدند، همگی دو تابعیتی بودند که به کانادا مهاجرت کرده بودند.

دو نفر از آن ها الجزایری، دو نفر گینه ای، یک نفر مغربی و یک نفر نیز تونسی بود که در میان آن ها از متخصص کامپیوتر و استاد دانشگاه گرفته تا بقال به چشم می خورد و همگی آن ها از سال ها پیش در جامعه کبک ادغام شده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: