فارس از تمجع عزاداران فاطمی در پایتخت گزارش می‌دهد

طنین نوای «لبیک یا زهرا (س)» از شمال تا جنوب تهران+عکس

کدخبر: 2309177

گوشه گوشه تهران، عزاداران فاطمی با تشکیل تجمعات گوناگون به میدان آمده بودند تا بگویند ما فاطمی خواهیم ماند و توطئه دشمنان بر پیکر انقلاب اسلامی، آنان را از راه و هدفشان باز نمی‌دارد.

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: اینجا تهران است. پایتخت ام‌اقرای جهان اسلام. امروز این شهر سراسر سیاه‌پوش و عزاداری کسی است که پاره تن رسول خدا (ص) است و خداوند عالم او را دوست می‌دارد. آری! مردم خداجوی و مؤمن تهران امروز هم‌نوا با دیگر مسلمانان و شیعیان جهان در سوگ مادر سادات اقامه عزا کردند.

زنان هم‌پا با فرزندان و همسرانشان در گوشه گوشه تهران به میدان آمده بودند تا بگویند ما فاطمی خواهیم ماند و توطئه دشمنان بر پیکر انقلاب، آنان را از راه و هدفشان باز نمی‌دارد و دفاع حضرت زهرا (س) در ولایت نقشه‌راه آنان تا تحقق دوران ظهور خواهد ماند.

مساجد، هیأت‌ها و حسینیه‌ها امروز مملو از عاشقان و رهروان راه صدیقه طاهره(س) بودند و همه یکپارچه سیاه‌پوش در ماتم بانوی دوعالم می‌گریستند اما در این میان برخی نقاط تهران شاهد تجمعات چند هزار نفری بود که در این میان می‌توان به اجتماع عزاداران در میدان‌های فاطمی، هفت‌تیر، کاج و شهرری اشاره کرد که شکوه و عظمت خاصی را خلق کرده بود.

در نخستین محفل عزای فاطمی که در مناطق شمالی تهران با حضور هیئات مذهبی و عزاداران فاطمی در میدان شهید تهرانی مقدم (کاج) در سعادت آباد با سخنرانی محمد شجاعی و مرثیه‌‌سرایی اصغر زنجانی، علی آئینه‌چی و مجید شعبانی برگزار شد فریاد لیبک یا فاطمه طنین‌انداز شد.

در مناطق میانی شهر هم هیئات مذهبی در میدان هفت تیر با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، همچنین در میدان فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) اقامه عزای فاطمی کردند و در سوگ شهادت سید نساء العالمین بر سر و سینه زدند.

در این میان بانوان سوگوار فاطمی در حرکتی نمادین از میدان شهرری به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پیاده‌روی کردند. سخنران پایانی این مراسم خانم سویزی از کارشناسان دینی بود که در ادامه نیز حضار با نوای امیر نعیمی و حسین ذاکر در رثای شهادت صدیقه طاهره (س) اشک ماتم ریختند.

تهران همچنین شاهد تجمع فاطمی با حضور هیئات مذهبی دارالشهدای خود در میدان شهدا بود که با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر برپا شد. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان درباره نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت برای عزاداران فاطمی سخن گفت که در چنین روزهایی چگونه باید با ام ابیها در این زمینه تأسی کرد. مرتضی طاهری، محمدباقر منصوری اردبیلی و حسین هوشیار از ذاکران خاندان طه نیز عزاداران را مهمان اشک کردند.

به جز تهران مردم دیگر شهر‌های کشور هم سیاه‌پوش دخت نبی مکرم اسلام بودند و حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد‌بن موسی الکاظم(ع) در رأس برنامه‌ها بودند. همچنین آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور، مساجد و حسینیه‌ها شاهد گردهمایی بانوان فاطمی بودند.

به جز ویژه برنامه‌های امروز، فردا هم برنامه‌ای دیگر با عنوان «همایش مادران و دختران فاطمی» از ساعت ۹ صبح در رواق حضرت زهرا(س) آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: