قاضی سراج به مهر خبر داد:

استقرار گروه نفت سازمان بازرسی در وزارت نفت/ بررسی تمام امور

کدخبر: 2309242

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گروه نفت سازمان بازرسی همه امور مربوط به قراردادهای نفتی را رصد می‌کند.

ناصر سراج در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که اخیرا در دادگاهی در فرانسه شرکت توتال در رابطه با قرارداد نفتی توتال به اتهام پرداخت رشوه به طرف ایرانی محکوم شده است، آیا سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است؟گفت: مورد خاصی را عرض نمی کنم اما به طور کلی گروه نفت سازمان بازرسی کل مستقر بوده و موارد را بررسی می کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: این گروه تمام امور مربوطه را رصد می کنند و کلا مستقر در وزارت خانه نفت هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با قرارداد نفتی توتال، سازمان بازرسی ورود کرده و تخلفی محرز شده است؟گفت:گروه نفت سازمان بازرسی هر مورد خلاف قانونی که وجود داشته باشد رامنعکس می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه موضوع قراردادنفتی توتال ملی بوده و آیا تخلفی ثابت شده است؟اظهار داشت: گزارشات سازمان بازرسی به طور کلی محرمانه است.

سراج تصریح کرد: گزارشات سازمان بازرسی پیش از قطعیت حکم قابل اعلام نیست چرا که ممکن است تخلفی محرز نشود.

پیشتر، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه که اخیراً مسئله رشوه توتال در مورد قراردادهای پارس جنوبی در دادگاهی در فرانسه اثبات و توتال محکوم شده است با این حال چرا طرفهای ایرانی(مقامات ارشد) در پرونده توتال محاکمه نمی شوند؟ آیا قوه قضائیه به این پرونده ورود کرده است و آیا اسنادی به دستگاه قضا در این خصوص ارسال شده است؟ گفت: هنوز در این رابطه با این پرونده ای در دادسرا تشکیل نشده است، اگر تخلفی باشد قاعدتاً یا دادستانی کل و یا سازمان بازرسی ورود می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر که آیا در کیفرخواست صادره برای مهدی هاشمی موضوع قرار داد توتال مطرح بوده است، بیان کرد: در آن پرونده توتال مطرح نبود بلکه استات اویل مطرح شد که در آنجا آن فرد محکوم شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: