رئیس پارک علم و فناوری قزوین خبر داد

حمایت ۱.۲ میلیاردی از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۸

کدخبر: 2309289

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با اعلام اینکه سال آینده در استان قزوین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌صورت مستقیم به شرکت‌ها کمک خواهیم کرد، گفت: با حمایت ویژه مجموعه وزارت علوم و سازمان مدیریت اعتبار خوبی برای پارک در نظر گرفته و ۳۰۰ درصد افزایش‌خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، یوسف گرجی در آئین افتتاح ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری استان قزوین که پیش از ظهر امروز برگزار شد، تصریح کرد: پارک علم و فناوری در ابتدا به‌عنوان پارک دانشگاهی در سال ۸۷ و ذیل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۰ توسط وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح و به‌صورت پارک استانی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وی افزود: پارک استانی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و هم‌اکنون در دو ساختمان اصلی احداث شده است، ساختمان اولیه که در سال ۹۰ احداث‌شده ۴۶۰۰ متر زیربنا دارد، همچنین ۳ سوله طی سه سال اخیر در مساحت ۲۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: این ساختمان نیز ۷۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل سفر ریاست جمهوری احداث‌شده است. وی یادآور شد: این مجموعه ۵ طبقه است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۸۰ واحد فناور در این ساختمان مستقر می‌شوند که استقرار واحدها از هفته قبل آغاز شده است. گرجی خاطرنشان کرد: این مجموعه محیط کسب‌وکار ویژه استان را تشکیل می‌دهد که پیش‌ازاین در استان نداشتیم، درواقع مرکز فعالیت نخبگان استان خواهد بود. رئیس پارک و علم فناوری قزوین بابیان اینکه کل مجموعه پارک ۱۳ کارمند دارد، تأکید کرد: با این تعداد به ۶۰۰ دانشمند و نخبه خدمات ارائه می‌شود و فعالیت‌های چشمگیری داریم. وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۱۰۶ واحد فناور فعال هستند و انتظار داریم حمایت شود، البته طی ۶ ماهه گذشته در استانداری جلسات متعددی برگزار و بسیاری از مشکلات واحدهای فناور حل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: