/بسته خبری تئاتر/۲۲بهمن۹۷

نخستین اجرای محیطی تئاتر فجر برگزار شد/افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر فجر

کدخبر: 2309505

نخستین نمایش جشنواره تئاتر فجر به یک اجرای محیطی در مجموعه تئاتر شهر با عنوان «شدن» اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نخستین نمایش جشنواره تئاتر فجر در محوطه این مجموعه به نمایش «شدن» به کارگردانی علی محمد رادمنش اختصاص دارد.

کاتالوگ سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به مدیرمسئولی نادر برهانی مرند و سردبیری سعید هاشمی پور در اولین روز جشنواره چاپ و منتشر شد. این کاتالوگ دوزبانه، چهاررنگ و در ۳۲۰ صفحه در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

هم اکنون نادر برهانی مرند، دبیر جشنواره و سعید اسدی، مدیر بخش بین الملل سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با داوران مسابقه بین الملل جلسه ای تشکل داده اند.

*افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر در مجموعه صبا

نمایشگاه عکس و پوستر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۲۳ بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری صبا افتتاح میشود. این نمایشگاه سه شنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی هنری صبا آغاز میشود. نمایشگاه مسابقه عکس در گالری لرزاده این مجموعه فرهنگی هنری و نمایشگاه پوستر در گالری فرشچیان این مجموعه برپا می شود. مسابقه عکس سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به مدیریت سیامک زمردی مطلق و داوری رضا معطریان، عباس کوثری و هادی نوید و همچنین مسابقه پوستر به مدیریت ابراهیم حسینی و داوری فرزاد ادیبی، ساعد مشکی و صالحی تسبیحی در جریان است. ۶۱ اثر و پنج مجموعه از ۳۴ هنرمند طراح، به بخش مسابقه عکس عکس که به ترتیب تحت عنوان کتاب اعلان و کتاب لحظه جادویی توسط سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به چاپ رسیده اند.

اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز مسابقه عکس و پوستر تئاتر جشنواره سی و هفتم در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انجام میشود.

*موزیک ـ فیلم تئاتر سمفونی گاو به صحنه میرود

موزیک ـ فیلم ـ تئاتر سمفونی گاو به نویسندگی و کارگردانی محسن احتشامی از ۲۵ بهمن تا ۲۵ اسفند در تماشاخانه سیمرغ از ساعت ۲۰/۳۰ به روی صحنه می رود. این موزیک ـ فیلم ـ تئاتر تنها یک بازیگر دارد و ارسطو خوش رزم در آن ایفای نقش میکند و گروه ارکستری به سرپرستی و خوانندگی محمدپورجعفری وی را همراهی میکنند. این کار اثری متفاوت و تلفیقی از تئاتر،فیلم و موسیقی است و از ترکیب چند هنر بهره گرفته تا به انتقال بهتر مفهوم به مخاطب و لذت بیشتر او کمک کند.

محشن احتشامی که پیش از این برای اولین بار در ایران با کارگردانی و اجرای گیم ـ تئاترهای غیر منتظره ۱و۲ در آذر و بهمن ۹۶ و مرداد و شهریور ۹۷ خود را به عنوان کارگردانی خلاق و نوآور معرفی کرده بود.

*ترس و لرز به تماشاخانه شهرزاد آمد

نمایش ترس و لرز اثری از فیلسوف دانمارکی سورن کیرکگور به تماشاخانه شهرزاد رسید. نمایش ترس و لرز به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی از ۲۱ بهمن هر شب ساعت ۱۸ در تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. در این اثر نمایشی زهرا سوری و بهرام عباسی فرد ایفای نقش می کنند. علاقه مندان برای تماشای این نمایش میتوانند به گیشه سالن تئاتر شهرزاد مراجعه کنند.

*با نگاهی به جامعه کارگری در ایران: ماشینری اجراهای خود را آغاز میکند

نمایش ماشینری تازه ترین اثر این گروه به کارگردانی و نویسندگی هادی حوری اجراهای خود را چهارشنبه ۲۴ بهمن ساعت ۲۰ در خانه نمایش آغاز میکند.این اثر به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری درباره وضعیت چند کارگر است. ماشینری به زندگی های ساده ای میپردازد که سودجویی و ناآگاهی واحدهای مدیریتی ، آن را به پیچیدگی و حواشی نامطلوب می کشاند و نشان میدهد چگونه اشکال در چرخه تولید آن را به سیستمی ناکارآمد تبدیل میکند.

دراین نمایش سعید جاودان، ریحانه جعفری، فرزاد دشتی،نگار شهبازی،نوید غفوری، مهلا قدوسی، محمد مهدی کیان، عیسی محمدی و علیرضا موسوی به ایفای نقش میپردازند .

این نمایش از ۲۴ بهمن تا ۲۴ اسنفد هر روز ساعت ۲۰ در خانه نمایش اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: