/انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

سعیدی: انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، دفاعی و انرژی، ۴ رکن اقتدار ایران است

کدخبر: 2309568

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، دفاعی و انرژی، ۴ رکن اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت معصومه ( س) در جمع مردم حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن عنوان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بسیاری از فتنه‌ها را خنثی کرد. دشمن در سال ۸۸ نتوانست فتنه خود را عملیاتی نماید اما ممکن است این فتنه را به سال ۹۸ موکول کند.

وی اظهار کرد: قم مرکز صدور و باروری انقلاب بوده است و همان طور که این انقلاب توانست، نقشه‌های آمریکا را خنثی کند، مردم نیز با صیانت از انقلاب، توجه ویژه ای به اهداف دشمن خواهند داشت تا توطئه‌ها خنثی شود.

سعیدی بیان کرد: قبل از سال ۲۰۰۰، جامعه اطلاعاتی آمریکا، سند امنیت ملی ۲۵ ساله‌ای را تنظیم کرده و در آن آورده بودند که آمریکا برای حاکمیت بر کره زمین ۶ هدف را باید دنبال کند. آنها اعلام کرده بودند اگر امریکا در این ۲۵ سال این سند را محقق نسازد از سال ۲۰۲۵ فروپاشی آمریکا آغاز می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این ۶ هدف در سند امنیت ملی آمریکا بیان کرد: این اهداف شامل گسترش آزادی و امنیت برای اتباع امریکا و دیگران در یک جهان یکپارچه، تضعیف و خنثی‌سازی نیروهای بی ثبات ساز جهانی است.

وی اظهار کرد: همچنین از جمله این اهداف کمک به الحاق ۵ قدرت اصلی جهان از جمله چین، روسیه و هند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش بین المللی و تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین المللی در رام کردن نیروهای واگرایی است که عنصر تغییر، عامل به وجود آمدن آنها بوده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: آنها پیش بینی کرده بودند اگر ظرف مدت ۲۵ سال این اهداف را پیاده نکنند فروپاشی امریکا آغاز می‌شود؛ ۱۸ سال گذشته و وارد نوزدهمین سال شده ایم .

وی گفت: در این مدت جهان، با سه رئیس جمهور در آمریکا مواجه بوده است؛ بوش حضور نظامی مستقیم در منطقه غرب آسیا را داشت و اهدافی چون دولت سازی و نهادسازی و ایجاد پایگاه را دنبال می‌کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: بوش می‌خواست در عراق و افغانستان دولت وابسته ایجاد کند و با اشتغال کشورهای اطراف ایران همچون افغانستان و عراق به اهدافش برسد.

وی اظهار کرد: امروز ما در مواجهه با امریکای در حال افول و سقوط قرار داریم از این رو مردم باید زمان شناس باشند و این موقعیت را به خوبی بشناسند.

سعیدی متذکر شد: بوش در این پرونده موفقیتی نداشت و به گفته ترامپ با ۷ تریلیون دلار پرونده بوش بدون نتیجه به پایان رسید، اما خسارات زیادی بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: دوره اوباما، طلایی‌ترین دوره ریاست جمهوری در امریکا بود، چون دولت اعتدال در ایران سر کار آمده بود و دولت بر این باور بود که باید با غرب در زندگی مسالمت آمیز قرار بگیریم و به مذاکره بپردازیم و این برای اوباما برگ برنده‌ای به شمار می‌رفت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: اگر مردم بدانند در مغز آلوده امریکایی‌ها چه می‌گذرد میزان مقاومت شأن افزایش پیدا می‌کند. اوباما می‌خواست در ایران قدرت هسته‌ای نباشد، استراتژی و دکترین اوباما این بود ایران قدرت منطقه نباشد، البته او در زمینه هسته‌ای موفق بود همچنین یکی دیگر از راهبردهای او نفوذ بود.

سعیدی تصریح کرد: نفوذ فکری امریکا خطری بزرگ است، آن چه شوروی را از پای در آورد نفوذ عناصر غرب گرا در اذهان دولتمردان بود که به این نتیجه رسیده بودند که نیازی با جنگ با امریکا ندارند از این رو معاهداتی را امضا کردند که منجر به کاهش تعداد کلاهک‌های اتمی شد.

وی بیان کرد: مشکل با ما نیز تعداد سانتریفوژها نبود که چه تعداد در فردو و یا نطنز باشد، بلکه گرفتن قدرت از ایران بود، اوباما قصد داشت بعد از ماجرای هسته‌ای به سراغ دفاعی برود که پروسه برجام به درازا کشید و فرصت نکرد در زمینه موشکی و دفاعی نیز وارد شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: وقتی ترامپ سر کار آمد، دکترین او تغییر کرد، اصول حاکم بر دکترین او می‌گوید عناصر قدرت ایران را باید از دستش بگیریم تا مادامی که عناصر قدرت را دارد نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، دفاعی و انرژی، ۴ رکن اقتدار ایران اسلامی است.

سعیدی اظهار کرد: در افغانستان و پاکستان و ترکیه و عراق و لبنان چنین انسجامی وجود ندارد، ترامپ می‌گوید انسجام ملی را از ایران بگیریم بعد از آن قدرت منطقه‌ای و دفاعی و انرژی را از ایران بازستانیم.

وی بیان کرد: ما در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و سرزمین‌هایی که مسلمان هستند ارتباط معنوی داریم، در برجام به دنبال گرفتن قدرت منطقه‌ای ایران بودند زیرا می‌دانستند که ما چه اهدافی را در منطقه داریم. ما در سوریه ۵ هدف یعنی حفظ استقلال سوریه، حفظ مقاومت، حفظ بشار اسد و دفاع از حریم اهل بیت (ع) و دفع شر شرورترین جریان تاریخ یعنی داعش را داشتیم، اگر بغداد و سوریه سقوط می‌کرد و داعش بر سر کار می‌آمد چه بلایی بر سر ما می‌آمد؟

سعیدی خاطرنشان کرد: امریکا به دنبال تحریم شدید است تا دست از آرمان‌های خود برداریم اما باید بدانند این آرزو را به گور می‌برند، امریکا بدون تکیه بر داخل نمی‌تواند کاری انجام دهد از این رو به دنبال این است که در داخل ردپایی پیدا کند و ما از این نقطه به فتنه می رسیم .

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: ما امروز با یک مهاجم خارجی و یک معاند داخلی مواجه ایم که معارض داخلی، منشأ فتنه است و معاند خارجی جنگ نرم و سخت را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: جنگ نرم همان براندازی با شیوه نفوذ است همچنین ما با فتنه سخت و نرم نیز مواجه ایم ، فتنه سخت همان اردوکشی و حمله به مراکز اقتصادی و حمله با سلاح است اما فتنه نرم با فکر و احساس و اندیشه سر و کار دارد.

سعیدی عنوان کرد: قبل از انتخابات ۸۸ صحبت از کمیته صیانت از آرا مطرح بود، فتنه درون جامعه شکل می‌گیرد و در خارج بده بستان دارد، فتنه ۸۸ نقطه طلایی اتصال معاند خارجی و داخلی بود.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های خارجی برای فتنه تحریم شدید و عملیات روانی است، اینکه همه دستاوردها و مقدسات را زیر سوال ببرند و شبانه روز به تحریک گسل‌های داخلی برای اعتراض بپردازند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: مردم از مشکلات اعتراض دارند ولی ممکن است بخشی از اعتراضات مورد سو استفاده قرار بگیرد تا هدف دشمن را محقق سازند؛ در مورد فتنه نرم دولت باید جدی تر وارد شود و به وضعیت معیشت و نیازهای مردم توجه کند.

سعیدی عنوان کرد: دشمن هراسی نیز یکی دیگر از فتنه‌های نرم است که می‌گویند اگر مذاکره نکنیم جنگ به راه می‌افتد، امریکا شرایط اقتصادی و سیاسی را برای جنگ ندارد و اصلاً امریکا جراتی برای حمله به ایران را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: