تاکید دوباره ترامپ بر ساخت دیوار مرزی مکزیک در هر شرایطی

کدخبر: 2309782

دونالد ترامپ در واکنش به موافقت کنگره با تامین بخشی از بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک اعلام کرد، این دیوار در هر صورت ساخته خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیروز (دوشنبه) اعلام کرد دیواری را که مدت ها خواستار آن بوده است در مرز جنوبی این کشور خواهد ساخت، فارغ از اینکه کنگره بودجه آن را تامین کند یا نه. او که در یک کمپین انتخاباتی در تگزاس سخن می گفت، اظهار داشت: «همانطور که می دانید ما در هر صورت دیوار را خواهیم ساخت».

این سخنان رئیس جمهور آمریکا پس از آن ایراد می شد که نمایندگان کنگره اعلام کردند به منظور جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت به یک توافق کلی در مورد تامین بودجه ساخت دیوار درخواستی ترامپ رسیده اند. این توافق شامل تامین بخشی از بودجه لازم برای ساخت دیوار است.

با این حال ترامپ اعلام کرد او توافقنامه ای را که تعداد تخت های بازداشتی برای افرادی را که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می شود کاهش می دهد امضا نخواهد کرد. او گفت: «اگر فضای بازداشت را کاهش دهیم، تعداد مجرمان خطرناک در کشورمان را افزایش می دهیم. من هرگز قانونی را که سبب می شود تعداد انبوهی از جنایتکاران در این کشور پخش شوند امضا نمی ‎کنم».

پیش از این دونالد ترامپ درخواست کرده بود تعداد ۵۲ هزار تخت بازداشتی به مهاجرانی که غیرقانونی وارد آمریکا می شوند اختصاص داده شود. دموکرات ها از تقاضای خود در مورد کاهش چشمگیر تعداد تخت های بازداشتی چشم پوشی کردند؛ با این حال، همه ۵۲ هزار تخت مورد درخواست ترامپ را نپذیرفتند.

یک منبع آگاه از کنگره گفت: توافق شده است یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار برای ساخت دیوار مرزی ، به ویژه در ۵۵ مایل (حدود ۸۸.۵ کیلومتر) از مزر نزدیک رود «ریوگراند»، اختصاص داده شود. هرچند این میزان با مبلغ درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار میان آمریکا و مکزیک که ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است تفاوت فاحشی دارد. دولت ترامپ این بودجه را به منظور ساخت یک دیواری ۲۱۵ مایلی (حدود ۳۴۶ کیلومتر) در سراسر مرز آمریکا با مکزیک خواسته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: