با اعلام سایت فدراسیون جهانی جودو

ملایی و دنیا آقایی بهترین‌های جودو ایران در رنکینگ جهانی

کدخبر: 2309820

سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم با ۶۶۲۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی بهترین‌های جهان قرار دارد و دنیا آقایی در بخش دختران بهترین جایگاه را بین بانوان جودوکار ایرانی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نخستین مرحله از رقابتهای جودو گرنداسلم فرانسه در سال 2019 با حضور ۵۷۳ جودوکار از ۹۷ کشور در پاریس برگزار شد، تیم ملی دو نفره کشورمان با حضور در این رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال برنز شد. سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد. محمد محمدی بریمانلو نیز از رسیدن به مدال باز ماند.

در پایان نخستین مرحله رقابت‌های گرنداسلم سال 2019، فدراسیون جهانی جودو با ثبت امتیازات این تورنمنت معتبر، جدیدترین رده بندی بهترین های جهان را اعلام کرد. در این رده بندی سعید ملایی از مدال برنزی که در پاریس کسب کرد، 500 امتیاز بدست آورد و با 6624 امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد. "فرانک دی ولت" هلندی که در گراند اسلم پاریس غایب بود با 4750 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و " ساساکی تاکاشی " ژاپنی که در این مسابقات شکست خورد با 4467 امتیاز جایگاه سوم را در اختیار دارد. اما در وزن 73- کیلوگرم محمد محمدی بریمانلو با دو پیروزی که در پاریس کسب کرد، 160 امتیاز کسب کرد و با 3019 امتیاز یک پله صعود کرد و به جایگاه دوازدهم رسید. در این وزن " هاشیموتو " ژاپنی با 6009 امتیاز جایگاه نخست را دارد، نمایندگاه گرجستان و کره جنوبی دوم و سوم هستند. در بخش دختران نیز دنیا آقایی بهترین جایگاه را در اختیار دارد. براساس اعلام سایت فدراسیون جهانی آقایی بهترین بانوی جودوکار ایرانی است. وی در وزن 70- کیلوگرم عضو تیم ملی جودو بانوان ایران بوده و مبارزات خوبی در رقابت‌های مختلف به نمایش گذاشته است. بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی، سعید ملایی در مجموع تمامی اوزان مردان نیز بعد از دو جودوکار از گرجستان و یک نماینده از اسپانیا در مکان چهارم قرار دارد.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: