دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت:

۱۱۰۰ اردوی جهادی علوم پزشکی در کمتر از دو سال برگزار شد

کدخبر: 2309842

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت گفت: در کمتر از دو سال که از شروع رسمی اردوی جهادی حوزه سلامت می‌گذرد طی این مدت هزار و ۱۰۰ اردوی جهادی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمد تاج‌فرد با اعلام این خبر گفت: اردوی جهادگران سفیران سلامت به شیوه مطلوب با مشارکت اساتید و اعضای هیئت علمی دنبال شده است و مشارکت این افراد موجب افزایش کیفیت و تقویت خدمات اردوی جهادی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم وفادار به نظام اسلامی هستند، اضافه کرد: هر فرد مسئول و متخصص در این نظام باید تلاش کند تا با استفاده از داشته‌های خود به مردم خدمت کند.

تاج‌فرد با تاکید بر اینکه اجر و پاداش جهادگران با چیزی قابل مقایسه نیست، افزود: حضرت زهرا (س) به این افراد نگاهی ویژه داشتند که در این چنین روزی به توفیق خدمت به مردم نیازمند رسیده‌اند.

وی اطلاع‌رسانی اردوهای جهادی را ضعیف خواند و گفت: حضور اساتید در اردوهای جهادی بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است چرا که اساتید حس داوطلبانه و خیرخواهانه دارند و اگر نسبت به فعالیت اردوهای جهادی آگاه شوند می‌توانند در این اردوها مشارکت کنند، و ما باید باید از وقت متخصصان و اساتید در اردوهای جهادی نیز بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت گفت: بدون همراهی مسئولان دانشگاه‌ها اردوهای جهادی به شیوه مطلوب برگزار نمی‌شود و زمانی که کار به صورت تیمی دنبال شود می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌ها به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطح کشور نتوانسته‌ایم برای اردوهای جهادی بسترهای مورد نیاز را فراهم سازیم اما امیدواریم با مشارکت مسئولان بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

تاج‌فرد با بیان اینکه کارمند، استاد و دانشجو باید در کنار یکدیگر به دنبال اجرای اردوهای جهادی باشند، اظهار داشت: بستر ارتباط جهادگران دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت جدید فراهم می‌شود تا این افراد بتوانند مطالبات و درخواست‌های خود را به صورت مستقیم با وی درمیان گذارند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت ۸۰ کلینیک در سال گذشته برای اردوهای جهادی درنظر گرفته است که امیدواریم از این کلینیک‌ها به شیوه مطلوب استفاده شود که در این راستا نیز باید تکنسین‌هایی ویژه کلینیک‌ها معرفی شوند.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هر چند نبود اعتبارات مشکلاتی را برای وزارت بهداشت داشته است اما تلاش کرده‌ایم تا یونیت‌های دندانپزشکی ویژه‌ای را برای اردوهای جهادی اختصاص دهیم.

وی از تشکیل ستاد فعالیت‌های جهادی در ۵۸ دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد و گفت: اکنون ۱۰ ها اردوی جهادی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور درحال برگزاری است و بیش از ۱۰ هزار جهادگر از جمله اساتید، کارمندان و دانشجویان درحال خدمت به مردم هستند.

تاج‌فرد با بیان اینکه تعداد متخصصان حاضر در اردوهای جهادی از ۶۰۰ نفر به سه هزار نفر رسیده است، عنوان کرد: هر چند کمتر از دو سال از شروع رسمی این فعالیت‌ها می‌گذرد اما طی این مدت هزار و ۱۰۰ اردوی جهادی در حوزه سلامت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌دهی اردوهای جهادی در سطح استاندارد دنبال می‌شود، گفت: برخی از جهادگران حاضر در این اردوها فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند و اعضای هیئت علمی و متخصصان در اردوها نیز حضور پرشوری دارند.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه‌ها بیشترین حمایت‌ها را از اردوهای جهادی دنبال کردند و سال گذشته سعی کردیم بودجه‌ای برای اردوها داشته باشیم اما سازمان برنامه و بودجه نپذیرفت که امیدواریم با حمایت مجلس بتوانیم این حمایت را رقم بزنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: