معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

بیکاری دو تا سه برابری دختران تحصیلکرده نسبت به پسران/ عدم ثبت اشتغال خانگی زنان

کدخبر: 2309904

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر نسبت به پسران تحصیلکرده بیکار هستند که نیازمند برنامه‌ریزی جدی در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار‌ در وزارت رفاه گفت: تقسیم کار ملی داریم و متوقف بابت تفسیر قانون نشده‌ایم، کار را جلو برده‌ایم و حتی کارگروه بررسی این موارد را پیگیری کرده و اکنون در نوبت طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس است.

وی ادامه داد: پورتال زنان سرپرست خانوار در رابطه با فعالیت وزارت رفاه و بهزیستی در زمینه زنان سرپرست خانوار نشان از اقدامات مناسب در این حوزه است و در بحث اشتغال زنان وجه اشتراکاتی داریم.

وی گفت:‌اطلس زنان و خانواده را منتشر کردیم،‌ موجود است و به وزارت رفاه داده‌ایم. این اطلس در مقطع استانی 192 نقشه موضوعی دارد، کارگروه خوبی تشکیل شده و می‌تواند دستور کار سیاست‌گذاری‌ها شود.

ابتکار افزود: در این اطلس به صورت شهرستان به شهرستان وضعیت زنان بررسی شده که یکی از آنها مربوط به اشتغال و سرمایه‌گذاری است که نشان می‌دهد دختران تحصیلکرده 2 تا 3 برابر بیشتر از پسران تحصیلکرده بیکارند که این نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تعهدات خوبی در زمینه اشتغال زنان روستایی ایجاد شده و 42 درصد از 18 هزار میلیارد اعتبارات تسهیلات پایدار روستایی توسط زنان کسب شده است و نشان می‌دهد زنان روستایی دو برابر بیشتر از مردان کار کرده‌اند.

ابتکار گفت: کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و طرح‌های ملی برای آموزش دختران جوان امیدواریم در سطح گسترده ادامه یابد.

وی از اجرای جشنواره کارآفرینان موفق در 8 استان کشور خبر داد وگفت: طرحی با عنوان زنان نسل تحریم داریم که صد زن کارآفرین به صورت داوطلبانه معرفی می شوند و در این بین زنانی که موفق هستند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تفاهم نامه سه جانبه با شورای اجتماعی کشور و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای در زمینه توان افزایی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: کارگاه‌ها و تعاونی‌های زنان را حمایت بیشتری خواهیم کرد.

ابتکاردر مورد نرخ مشارکت پایین زنان گفت: آمارهای رسمی از فراز و نشیب این شاخص حکایت دارد و در شاخص‌های جهانی شکاف جنسیتی و مشارکت اقتصادی و اشتغال رتبه پایین‌تر از حد مطلوبی را داریم.

وی در مورد دلایل این موضوع گفت: اشتغال غیررسمی و خانگی زنان بسیار بالاست که در آمارهای رسمی ثبت نمی‌شوند که باید اصلاح گردند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: درسامانه مشاغل خانگی زنان در وزارت رفاه تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند همچنین در بحث تحصیلات و مشکلات مربوط به یکسان سازی زنان و مردان در بحث دسترسی به ضمانت‌نامه‌ها در حال حاضر بر روی صندوق‌های ضمانت داریم کار می‌کنیم تا مسائل مربوط به زنان حل شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: