سوریه: شورای امنیت درباره جنایت‌های ائتلاف آمریکایی تحقیق کند

کدخبر: 2309960

وزارت خارجه سوریه دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت پیرامون تجاوزهای جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به اردوگاه غیرنظامیان در روستای الباغوز در حومه دیرالزور ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد ، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این جنایت جدید یک حلقه دیگر از زنجیره جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت این ائتلاف در حق مردم سوریه است که در کنار آن، این ائتلاف به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد و از تروریست‌ها و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب برای محقق ساختن اهداف خود و طرح‌های خصمانه‌اش که حاکمیت و تمامیت سوریه را هدف قرار داده، استفاده می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق مجدداً از شورای امنیت می‌خواهد که علیه این جنایت‌ها و تعدی‌ها بایستد و به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها و محکوم کردن آن و انجام اقدامات فوری برای متوقف کردن و ممانعت از تکرار آن و پایان دادن به حضور خصمانه نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی غیرقانونی در خاک سوریه و ممانعت از اجرای طرح‌هایشان شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: