با حضور مسئولان شهرستان ری و علاقه مندان؛

کتابخانه عمومی شیخ کلینی بازگشایی شد

کدخبر: 2311308

کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهرستان ری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران و مسئولان شهرستان ری پیش از ظهر امروز بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهرستان ری با حضورعلی نیکنام، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین آیت الله شاه چراغی امام جمعه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ، علی اکبر قربانی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ری، مسئولان شهرستان ری و جمع کثیری از اعضای کودک و نوجوان صبح امروز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه در سالن مطالعه این کتابخانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در مراسم گفت: در ابتدا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشکوه مردم در راه پیمایی ۲۲ بهمن را تبریک می گویم. انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشته است که یکی از آنها توجه به توسعه فضاهای کتابخانه ای در سراسر کشور است. در همین راستا کتابخانه عمومی شیخ کلینی با هدف ارائه خدمات کتابخانه ای در جهت ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان ری بازگشایی شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران سخنان خود را با اعلام خبری خوش ادامه داد و گفت: کتابخانه روستایی رسول اکرم(ص) در تورقوز آباد اسفندماه گشایش خواهد یافت.

وی افزود: کتابخانه های استان این افتخار را دارند که به مناسبت های مختلف به معرفی آثار نویسندگان در تمام رده های سنی و موضوعات مختلف بپردازند که در همین راستا در دهه فجر برنامه های خوب نقد و بررسی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور حداکثری علاقمندان برپا شد؛ در این نشست ها از نویسندگان خوب کشور نیز دعوت به عمل آمد تا با حضور در کتابخانه ها به معرفی انقلاب و اهداف آن برای اعضا و علاقمندان بپردازند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شاهچراغی، امام جمعه شهرستان ری گفت: من وقتی به مدارس جهت بازدید می روم به آنها گوشزد می کنم بسیاری از اندیشمندان تفکر اسلامی از شهرستان ری هستند. برای مثال شیخ صدوق یکی از این بزرگان بود که بیش از ۳۰۰ کتاب نوشت. شیخ ابولفتوح رازی دیگر بزرگمردی است که نامش در تاریخ این سرزمین جاودانه شده است. در این رابطه نمونه های بسیاری وجود دارد که تک تک نمی توان آنها را بر شمرد، اما همین اندازه بگویم که بیش از ۴۰۰ چهره فاخر از این شهر رشد کرده اند.

شاهچراغی افزود: کتاب خواندن جدا از داده های علمی به ما آرامش هم می دهد. در واقع کتابخانه ها بوستان عالمان هستند، برای همین به افرادی که می خواهند آرامش داشته باشند پیشنهاد می شود حتماً با کتاب انس بیشتری داشته باشند.

در بخش دیگری از این مراسم جمالی پور، فرماندار شهرستان ری هم با خجسته خواندن این اتفاق (بازگشایی کتابخانه) اظهار کرد: شهادت مرزبانان این سرزمین را به امت اسلامی ایران تسلیت می گویم. این اتفاق بار دیگر چهره زشت تروریست را نمایان کرد، ولی ایران اسلامی در آغاز دهه پنجم انقلاب با قدرت به راهش ادامه خواهد داد.

وی درباره اهمیت تلاش کارکنان کتابخانه ها افزود: افرادی که در کتابخانه ها کار می کنند نقش بسیار پررنگی در اشاعه فرهنگ کتابخوانی دارند، البته آنگونه که باید قدر تلاش این بزرگان دیده نمی شود. کتابداران با عملکرد مناسب خود می توانند مراجعه کنندگان را به کتابخانه ها بیشتر با کتاب همراه کنند تا در سایه این اتفاق کشور به روزهای روشن تری دست پیدا کند.

در پایان این مراسم، مسئولان از بخش های مختلف کتابخانه بازدید و با خدمات متنوع این کتابخانه آشنا شدند.

گفتنی است شهرستان ری دارای ۱۷باب کتابخانه نهادی است و کتابخانه شیخ کلینی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ با متراژ ۱۵۰۰مترمربع پس از ۶ ماه تعمیرات اساسی، نوسازی، ایجاد تغییرات مختلف، مناسب سازی فضا و تجهیزات کامل آماده بهره برداری شده است.

این کتابخانه در سال ۸۵ احداث شده که در حال حاضر با میانگین۱۵۰۰نفر عضو فعال و ۲۵هزار جلد کتاب دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک، بخش نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی آماده ارائه خدمات به شهروندان شهرستان ری شده است.

در این کتابخانه برای اولین بار بخشی به عنوان بخش انتظار موعود راه اندازی شده است. در این بخش کتابهای مختص امام زمان(عج) و دل نوشته های مردم با امام زمان جمع آوری و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

انتهای پیا

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: