قدردانی دیده‌بان شفافیت و عدالت از توقف برخی واگذاری‌های غیراصولی

کدخبر: 2311569

سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت از دستور وزیر اقتصاد برای توقف واگذاری‌های غیر اصولی برخی شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی قدردانی کرد.

احمد توکلی رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌ وگو خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به دستور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره توقف برخی واگذاری‌ها گفت: در پی اعتراضات سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت به واگذاری‌های غیراصولی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی چون آلومینیوم المهدی، هپکو، ماشین‌سازی تبریز و ... این دستور از سوی وزیر اقتصاد صادر شده است.

وی افزود: ما در نامه‌های خود به وزارت اقتصاد تأکید کردیم که منظور ما از نقد این واگذاری‌ها این نیست که شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی به جای دو شخص نااهل به دو نااهل دیگر واگذار شود.

توکلی گفت: اصل اعتراض دیده‌بان شفافیت و عدالت به قیمت‌گذاری‌ها بود. به عنوان مثال در مورد ماشین‌سازی تبریز با عجله و نیز به قیمت سه سال پیش داشت واگذار می‌شد و یا در حالی که به‌عنوان مثال زمینی به مساحت ۸۳ هزار و ۵۰۰ متر در تبریز بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان قیمت داشت به همراه کارخانه‌ها و املاک موجود در آن حدود ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود و اعتراض ما به این بود.

رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: الحمدالله وزارت اقتصاد نسبت به اعتراضات ما واکنش مثبت نشان داد و چند مورد از این واگذاری‌ها را متوقف کرده است و ما از این بابت سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: