علاوه بر کودکان خردسال؛

اکثریت زنان باردار در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند

کدخبر: 2311860

انتشار تصاویری تکان دهنده از یک دختربچه دوازده ساله یمنی که از سوء تغذیه شدید رنج می برد، بخشی از واقعیت جنگ خانمانسوزی است که این کشور فقیر خاورمیانه را به ورطه قحطی کشانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز سه شنبه خبرگزاری راشاتودی در گزارشی اختصاصی از پیامدهای ویرانگر جنگ یمن، تصاویری تکان دهنده از یک دختربچه ۱۲ ساله یمنی را منتشر کرد که وزن بدن او به دلیل گرسنگی و سوء تغذیه شدید به ۱۰ کیلوگرم کاهش یافته بود.

این دختربچه یمنی به نام «فاطمه قبا» هم اکنون در کلینیکی در شهر حجه تحت درمان قرار گرفته است. مدیر این کلینیک در خصوص وضعیت جسمانی فاطمه می گوید که «وی به دلیل شرایط سخت زندگی خانواده خود به سوء تغذیه شدید دچار شده است».

خواهر فاطمه نیز به خبرگزاری راشاتودی گفت که «به دلیل شرایط سخت و نبود مواد غذایی کافی، قادر به مراقبت از فاطمه نیستند».

مدیر درمانگاه شهر حجه همچنین گفت که اکثر زنان باردار در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند و پیش بینی می شود که این وضعیت وخیم تر شود. وی در ادامه افزود که «ما دیگر تنها درباره کودکان زیر ۵ سالی که سه بار در روز وعده غذایی دریافت می کنند، صحبت نمی کنیم؛ بلکه ما در مورد نسل بعدی کودکانی صحبت می کنیم که دچار سوء تغذیه می شوند چون مادران آنها در زمان بارداری به سوء تغذیه مبتلا هستند».

به گزارش برنامه جهانی غذا، روزانه حدود ۱۵.۹ میلیون نفر در یمن گرسنه از خواب بیدار می شوند و سوء تغذیه در میان کودکان این کشور یکی از بدترین بحرانهای انسانی را در سرتاسر جهان رقم زده است.

گفتنی است که مناقشات یمن از زمان بمباران این کشور توسط ائتلاف سعودی در مارس ۲۰۱۵ رو به وخامت گذاشت. با محاصره اقتصادی یمن توسط نیروهای ائتلاف سعودی و ممانعت از ورود کالاها و کمکهای بشر دوستانه به این کشور فقیر و جنگ زده، گروههای حقوق بشری نسبت به خطر قحطی و گرسنگی شدید در این کشور هشدار دادند.

این در حالی است که سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که طرفهای درگیر در مناقشه یمن، در مورد آغاز خروج نیروهای خود از بندر الحدیده- که مهمترین مرکز واردات موادغذایی در یمن بشمار می رود- به توافق دست یافته اند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: