در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون/ کاهش روزانه ۲۰۰ واحدی اهدای خون در پایتخت

کدخبر: 2311885

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحدی اهدای خون روزانه در پایتخت گفت: گروه‌های خونی O،A و همه گروه‌های منفی جهت تأمین خونی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت فارس، اظهار داشت: آمار اهدای خون در پایتخت نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته و متوسط روزانه حدود 800 واحد خون در پایگاه‌های مربوطه دریافت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تهران به روزانه بیش از هزار واحد خون نیاز دارد، گفت: متأسفانه به دلیل سردی هوا و نزدیک شدن به ایام تعطیلات میزان اهدای خون کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تأکید کرد: مردم جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند. تا به ویژه برای تعطیلات پیش‌رو ذخایر خونی مناسبی جهت کمک به بیماران و مصدومان داشته باشیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: گروه‌های خونی منفی و همه گروه‌های O، A بیشترین نیاز خونی در تهران است همچنین هموطنان می‌توانند جهت اهدای پلاکت و پلاسما نیز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود ذخایر خونی در پایتخت به همت استان‌های معین و فراخوان‌های انجام گرفته طی روزهای اخیر همچنین راه‌اندازی کمپین و دعوت از افراد سرشناس در حال بهبود است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: