یادداشت مهمان

بهترین راهکار برای انتخاب بهترین سر مربی تیم ملی فوتبال ایران

کدخبر: 2314556

پرسش مردم فوتبال دوست ایران از آقای دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و آقای تاج رئیس محترم فدراسیون فوتبال این است ˓ حال با خداحافظی کارلوس کی روش کدام مربی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران شایسته تریناست ؟ 

پرسش مردم فوتبال دوست ایران از آقای دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و آقای تاج رئیس محترم فدراسیون فوتبال این است ˓ حال با خداحافظی کارلوس کی روش کدام مربی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران شایسته تریناست ؟

مربی ایرانی یا خارجی؟ برزیلی ˓ آلمانی ˓ آرژانتینی ˓ اسپانیایی ˓ انگلیسی ˓ هلندی ؟

عملکرد مربیان ایرانی و خارجی و کسب نتایج ضعیف در مسابقات فوتبال لیگ های برتر و جام حذفی و جام ملت های آسیا و در نهایت جام جهانی نشان می دهدکه هنوز فوتبال ایران جایگاهی را که در آسیا و در جهان باید داشته باشد به آن دست نیافته است و جام قهرمانی را از دست داده است. در دنیای حرفه ایی فوتبال امروز گمان نمی رود شکست دادن تیم ملی فوتبال یمن که کشورش 8 سال با عربستان در حال جنگ است در جام ملت های آسیا چنان افتخاری باشد که فدراسیون فوتبال به خاطر آن به هر بازیکن 3 هزار دلار و به مربی و کادر فنی 6 هزار دلار پاداش بدهد. چرا تیم ایران با کی روش پر آوازه و بازیکنان ستاره و لژیونر و دروازه‌بان جادویی در برابر تیم ژاپن به راحتی از رسیدن به قهرمانی حذف می شود؟

در جهان فوتبال این قانون مرسوم است در صورتی که یک تیم ملی فوتبال رده پایین اگر تیم ملی فوتبال رده بالایی را در مسابقه رسمی شکست بدهد به آن پاداش می دهند و شکست و پیروزی فوتبال چنان حائز اهمیت است که با برد تیم ملی میلیون ها نفر از مردم فوتبال دوست در خیابان جشن و شادی برپا می کنند و با باخت تیم ملی مردم در خیابان ها شلوغی به راه می اندازند و ناراحتی خود را با آتش زدن اتوبوس ها و تخریب اماکن عمومی و دولتی بروز می دهند.

در ایران مربیان شاخص و نامدار زیادی داریم مانند : علی پروین، علی دایی، مایلی کهن، امیر قلعه نوعی، افشین قطبی و مجید جلالی که جام قهرمانی باشگا هی و ملی در کارنامه خود دارند. علی دایی اسطوره

فوتبال ایران و آقای گل جهان شد اما سوال این است وقتی با کارلوس کی روش پرتغالی و این همه بازیکن ستاره تیم ملی ایران سالهاست که از رسیدن به جام قهرمانی ناکام می ماند . وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال باید برای رسیدن تیم ملی به قهرمانی در آسیا و رتبه شایسته در جام جهانی با مربی ایرانی یا خارجی که از کی روش حرفه ای تر و بالاتر باشد مثل فرگوسن ، گواردیولا، مورینیو و نظایر اینها قرارداد ببندند. این نمونه از مربیان می توانند سردار آزمون و کریم انصاری فرد و علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه و سامان قدوس را به مارادونا و مسی آرژانتینی و رونالدو پرتغالی و نیمار برزیلی تبدیل نماید و در این صورت تیم ملی فوتبال ایران هم در آسیا و هم در جهان خواهد درخشید و پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران در جام آسیا و جام جهانی به اهتزاز در خواهد آمد.

مهدی سلیمی مربی و کارشناس فوتبال ایران

ارسال نظر: