معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد

تأمین ۱۰ درصد «دام» کشور توسط «مددجویان»/درآمد ۵۵۰۰ میلیاردی طرح‌های اشتغال در سال جاری

کدخبر: 2315464

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه ۱۰ درصد دام‌ کشور توسط مددجویان این نهاد تامین می‌شود، گفت: مددجویان کمیته امداد امسال ۵۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق طرح اشتغال به دست آوردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در مراسم بهره‌مندی ۹۳۰ طرح دامداری مددجویان استان سیستان و بلوچستان از خوراک دام، افزود: تاکنون دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و پشتیبانی فنی در حوزه طرح‌های اشتغال، در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل طرح‌های اشتغال، وارد مجموعه خانواده‌های تحت حمایت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه یک‌ سوم بیکاران کشور افراد محروم و تحت حمایت کمیته امداد هستند، تاکید کرد: برای پایدار سازی دام در سیستان و بلوچستان فارغ از تسهیلات قرض‌الحسنه، سه میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای تامین خوراک دام در ۹۳۰ طرح پرورش دام سبک و سنگین در نظر گرفته شد.

عبدالملکی اعلام کرد: این ۹۳۰ طرح پرورش دام حدود ۹ هزار دام سبک و سنگین در اختیار دارند که ۱۵۰۰ تن خوراک دام میان آنها تهیه و توزیع شد.

وی گفت: حدود ۱۰ درصد دام‌های کشور را خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد تامین می‌کنند و اگر دولت در ارائه تسهیلات و تامین خوراک دام پشتیبانی کند، آمادگی داریم بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین و با قیمت مناسب در بازارهای مصرف توزیع کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به صورت قرض‌الحسنه در سطح کشور به مددجویان پرداخت شده است، گفت: با این اعتبار، ۱۱۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و مددجویان امداد امسال ۵۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق طرح اشتغال به دست آوردند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: