نماینده جیرفت: چه کسی پاسخگوی نوسانات و گرانی‌هاست؟

کدخبر: 2316786

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: ناتوانی از نحوه نظارت و کنترل بازار و ضعف در اداره امور و تمشیت نیازهای جامعه نیازمند اقدامی عاجل است.

به گزارش ایسنا، یحی کمالی‌پور در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در نطق میان دستور با تسلیت شهادت امام علی النقی (ع)، بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را از اثرگذارترین و مهمترین رویدادهای روزهای گذشته دانست و افزود: این بیانیه نشانگر عمق نگاه راهبردی معظم‌له برای عبور از مشکلات، هدفگذاری برای پیشرفت همه جانبه، تبدیل شدن به یک قدرت و مصونیت یافتن در برابر توطئه‌های دشمنان و نظام سلطه است که همه مکلف به اجرای آن هستند.

وی با استقبال از سفر رییس جمهور کشورمان به عراق، گفت: این سفر دیر، اما مبارک است. با عراق ۱۳۰۰ کلیومتر مرز مشترک داریم و می‌توانیم از این ارتباط بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با مخاطب قرار دادن رییس‌جمهور از وی پرسید: چه کسی پاسخگوی نوسانات و گرانی‌هاست؟ مگر صنعت خودرو در حوزه عملکردی وزیر صنعت نیست؟ مگر گوشت قرمز، مرغ و محصولات دامی در حوزه عملکردی حوزه وزارت جهاد کشاورزی که عضو کابینه شماست، نیست؟ مگر بانک‌های کشور که تحت مدیریت وزیر اقتصاد است، زیر نظر شما نیست؟ این همه گرفتاری را چه کسی برای مردمِ مظلوم به وجود آورد؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ ناتوانی از نحوه نظارت و کنترل بازار و ضعف در اداره امور و تمشیت نیازهای جامعه نیازمند اقدامی عاجل است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهور مبنی بر اختصاص ۱۱ میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی، گفت: با این وجود قیمت‌ها همچنان صعودی است.

کمالی‌پور با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام رییسی به عنوان رییس جدید قوه قضاییه، گفت: با توجه به سابقه طولانی ایشان در دستگاه قضایی امیدوارم برنامه ریزی دقیق برای مبارزه با فساد و نابسامانی‎های کشور با اجرای اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی و گامی سازنده و ماندگار صورت گیرد و با ایجاد اعتماد عمومی به سالم سازی جامعه کمک کند و فصل نوینی در مبارزه با رانت و زیاده خواهی ایجاد کند.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: به زودی محصول گوجه فرنگی جنوب کرمان وارد بازار می شود و با توجه به تناژ بالای این محصول از وزارتخانه های صنعت و جهاد کشاورزی می‌خواهم زمینه صادرات این محصول را به وجود آورند تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با یادآوری وعده نوبخت در کرمان، گفت: ایشان قول بخشودگی سود و تاخیر وام کشاورزان که تحت فشار بانک ها قرار دارند را داد اما اقدام عملی در این زمینه نشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: