در اختتامیه جشنواره جام جم عنوان شد

میرباقری: قانون گذاران مهربانانه تر با رسانه ملی برخورد کنند

کدخبر: 2317591

معاون سیما از قانون گذاران و مسئولان خواست تا برای رشد بیشتر رسانه ملی مهربانانه تر با رسانه ملی برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه جشنواره جام جم امشب -سه شنبه 21 اسفندماه- با حضور جمع کثیری از هنرمندان در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، سید مرتضی میرباقری معاون سیما در سخنانی گفت: جشنواره تلویزیونی جام جم به دلیل چهار ویژگی بزرگترین رویداد رسانه ای، علمی و فرهنگی کشور است. هیچ جشنواره ای از نظر کمیت آثار، میزان مخاطب و آثاری که در مسابقه شرکت می کنند قابل مقایسه با جشنواره جام جم نیست.

وی اعلام کرد که شبکه‌های تلویزیونی در طول سال ۱۳۸ هزار و ۴۶۰ ساعت برنامه در ساختارهای مختلف پخش می‌کنند که سهم سریال‌های تلویزیونی جدید از این رقم، ۱۲۰۰ ساعت است. و ده ها مسابقه و ده ها انیمیشن و صدها برنامه مستند و گفتگومحور روی آنتن می رود. مخاطب هیچ جشنواره ای تمام ملت ایران نیست و ما برای کودکان، میانسالان، نوجوانان و همه اقشار برنامه داریم و هیچ قلمرویی آنقدر وسیع نیست.

وی افزود: متنوع ترین سنجه ها در این جشنواره ها داریم؛ در طول سال بیش از یکصد نظرسنجی در کل کشور انجام می شود تا نظر مردم را در رابطه با اتفاقات مختلف آنتن جویا شود.ما برای سنجش ۱۴۰ هزار ساعت برنامه ای که پخش می کنیم این نظرسنجی ها را در دستور کار داریم. کمیسیون های مختلف هم برای جشنواره جام جم یک سنجش حرفه ای دیگر انجام می دهند. این ۱۴۰ هزار برنامه نیازمند این سنجه های دقیق و سختگیرانه است تا وضعیت خودمان را بدانیم.

معاون سیما تصریح کرد: در امسال یک سنجه سومی هم داشتیم فارغ از نظرسنجی های مرسوم، کارشناسان حرفه ای در کمیسیون به صورت تخصصی ارزیابی کردند. این سنجه همان انتخاب مردمی بود. در نظرسنجی ما سراغ مردم می رویم ولی در این سنجه سوم برنامه عرضه می شود و مخاطب نظر می دهد. ما در این سنجه سوم از برنامه سازان و هنرمندان خواستیم یک بار در یک بازه زمانی ۴۰ روزه در منظر مردم قرار دادیم تا مردم اظهارنظر کنند. مردم امتیاز خودشان را به آثار تلویزیونی دادند؛ تنها این اتفاق در جشنواره جام جم افتاد.

وی تصریح کرد: بیش از یکصد نفر از خبره ترین افراد سنجش برنامه های ما را به صورت تخصصی برعهده گرفتند. ۱۴۰ هزار برنامه برای اینکه نظرسنجی بشود و کارشناسان ورزیده ای که بخش عمده ای از نمایندگان مردم در کشور هستند نظرسنجی را برعهده داشتند.

میرباقری تاکید کرد: ما ۱۴۰ فرد و برنامه را در مقابل مردم قرار دادیم که نظر مردم را ارائه بدهند. در بین این عناوین یک عنوان اختلال و تغییری در آراء بوجود آمد و ما مکانیزم رای دهی را به گونه ای طراحی کرده بودیم که رای دهنده می فهمید آراء به چه شکلی است و در یک شب و در یکی از موارد اختلالی به وجود آمد و رسانه ملی متوجه شد و پیگیری کرد و مصونیت و مراقبت لازم را انجام داد و از طریق فنی آن میزان آراء هم حذف شد و حوزه های امنیتی و قضایی را هم مطلع کردیم و مرجع ذی ربط هم آن را پیگیری کرد برای اینکه یک رای هم جابه جا نشود.

وی ادامه داد: این جشنواره با این حجم از مخاطب و همچنین تولید برای همه مخاطبان به مرحله نهایی رسید و منتخبان اعلام می شوند و هدف اصلی ما هم این است که کارهای مبتکرانه تر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و ما بتوانیم راه آینده را هموارتر کنیم.

میرباقری با اشاره به اینکه دو تقاضا دارم و آن را باز هم ذکر می کنم. یک تقاضا در داخل رسانه ملی است و خوشبختانه رئیس رسانه ملی حمایت هایی که از حوزه تولید داشته علی رغم همه محدودیت ها بسیار خوب بوده است و از ایشان تشکر می کنم. یک واحد سرمایه گذاری کردن در رسانه ملی ده ها برابر نتیجه خواهد داشت. اگر صدای ما به قانون گذاران می رسد به آنها این مطلب را می گوییم که رسانه ملی برای اینکه حال مردم بهتر بشود دارای منابع بی انتهایی است و باید سرمایه ها بیشتر شود. و مهربانانه تر با رسانه ملی برخورد کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: