خالدی: مجلس نباید از افراد با تجربه و کار کُشته خالی شود

کدخبر: 2318062

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت که کار مجلس تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف است بنابراین اقتضا می‌کند صاحب نظران و افراد کار کُشته در کنار جوانان در مجلس حضور داشته باشند.

محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره معایب و محاسن مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری برای انتخابات مجلس پس از سه دوره متوالی با بیان مخالفت خود با این مصوبه اظهار کرد: کار اصلی مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر قوانین است و این کار دارای حساسیت است. بنده نماینده دور اول هستم اما فکر می‌کنم باید در مجلس نمایندگان با سابقه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: از نظر من مجلس با دولت متفاوت است و اهمیت کار مجلس بیشتر از هر نهادی است. کار مجلس نیازمند به نخبگان و پیشکسوتان است.

وی افزود: در سایر کشورها این امر متفاوت است چرا که آنها دارای دو مجلس هستند. یک مجلس سنا که قانون گذاری را در سطح ملی انجام می‌دهد و در آن خبرگان و افراد با تجربه حضور دارند و عمدتاً نمایندگان پس از چند دوره نمایندگی در مجلس عوام به آنجا راه می‌یابند و تصمیمات ملی اتخاذ می‌کنند.

نماینده مردم لردگان در مجلس در ادامه اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم که مجلس ما نباید از نمایندگان خبره خالی شود. تعداد افرادی که سه دوره متوالی در مجلس نماینده بودند بالا نیست. از آنجا که در مجلس تصمیمات کلان اتخاذ می‌شود و ممکن است عوائد و یا تبعات تصمیمات مجلس تا ۳۰ یا ۴۰ سال در کشور تأثیرگذار باشد، حضور افراد با تجربه و نخبه در مجلس ضروری است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: افرادی که دارای تجارب بیشتری در مجلس هستند از مسائل کشور اطلاعات بیشتری دارند و در قالب مناسب‌تر و آینده نگری بهتری مسائل را می‌بینند. از سوی دیگر نمایندگانی که در ادوار مختلف مجلس حضور داشتند از مقبولیت اجتماعی و سیاسی برخوردار هستند و قطعاً افراد توانمند و مؤثری هستند که مجلس نباید از این افراد خالی شود.

خالدی در ادامه تاکید کرد: قانون اساسی در خصوص انتخابات مجلس صراحتاً بازه زمانی تعیین نکرده است در حالی که برای ریاست جمهوری دو دور را در نظر گرفته است. به احتمال زیاد شورای نگهبان این مصوبه را تأیید نخواهد کرد.

نماینده مردم لردگان خاطرنشان کرد: جوان گرایی حرف قشنگ و پاستوریزه‌ای است و همه دنیا نیز این کار را انجام می‌دهند و امروز در بعد اجرایی جوان گرایی یک امر ضروری است. چراکه کار اجرایی دارای فیلد مشخصی است و دارای یک چهارچوب است. اما مجلس افراد با تجربه و صاحب نظر در حوزه‌های مختلف را می‌خواهد تا بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند. بنده اعتقاد دارم که باید از تیپ جوان نیز در مجلس حضور داشته باشد اما نباید مجلس از افراد با تجربه خالی شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: