مفرد در گفت‌وگو با فارس:

خدمات‌رسانی ۳۱ هزار جهادگر به محرومان در ایام نوروز/ افزایش ۱۰ درصدی گروه‌های جهادی دانشجویی

کدخبر: 2318064

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی گفت: امسال حدود ۳۱ هزار جهادگر در قالب ۱۶۰۰ گروه جهادی در ایام نوروز به مردم مناطق محروم خدمات رسانی خواهند کرد.

صادق مفرد مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: امسال حدود 31 هزار جهادگر در قالب 1600 گروه جهادی در ایام نوروز به مردم مناطق محروم خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: از این تعداد نیمی از جهادگران با گروه های محلات همراه خواهند شد، 38 درصد گروه های دانشجویی و 12 درصد هم سایر اقشار مانند دانش آموزی، پزشکی، کشاورزی و ... فعالیت خواهند کرد.که اردوها در بخش محلات به صورت 7 روزه و گروه‌های 20 نفره و در بخش دانشجویی به صورت 10 روزه و در گروه های 32 نفره خواهند بود.

مفرد یادآور شد: در گروه های محلات، 24 درصد خواهران و مابقی برادران هستند، در گروه های جهادی دانشجویی هم 38 درصد خواهران و 62 درصد برادران هستند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی افزود: بیشترین اعزام ها از استانهای فارس، خوزستان، تهران بزرگ و کرمان است. 6 درصد از اردوها در خارج استان و مابقی هم در استان های خود فعالیت خواهند کرد.

* ساخت، تکمیل و مرمت 15 هزار منزل مسکونی توسط گروه های جهادی

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی تصریح کرد: بسیج سازندگی تعهد کرده تقریبا 40 هزار پروژه محرومیت زدایی را در 40 سالگی انقلاب انجام دهد و این هم قرار است با کمک های گروه های جهادی انجام دهیم، در همین راستا برای شروع کار هم با سازمان بهزیستی برای ساخت، تکمیل و مرمت 15 هزار منزل مسکونی تفاهم کرده ایم که البته بیشتر آن ساخت منزل مسکونی است.

مفرد اظهار داشت: گروه های جهادی خوشبختانه در حوزه آبرسانی، اشتغال و خدمات رسانی به حاشیه شهرها هم ورود کرده اند و انشاءالله در این راستا هم شاهد خدمات خوب گروه های جهادی خواهیم بود.

* افزایش 10 درصدی گروه‌های جهادی دانشجویی

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی دانشجویی هم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته اند که این نشان دهنده استقبال دانشجویان برای حضور در اردوهای جهادی است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: