«عبدالله»: حکومت موقت را به شرط آمدن صلح واقعی در افغانستان می‌پذیرم

کدخبر: 2318078

رئیس اجرایی دولت افغانستان در حمایت از روند صلح افغانستان گفت که حکومت موقتی که صلح واقعی را در این کشور به ارمغان بیاورد را می‌پذیرم.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهارداشت که از بوجود آمدن صلح واقعی در افغانستان حمایت می کند.

وی به تلویزیون یک با اشاره به ایجاد حکومت موقت در افغانستان گفت که در صورتی از این حکومت موقت پشتیبانی خواهد کرد بوجود آورنده صلح واقعی در این کشور باشد.

عبدالله تاکید کرد: حاضرم حکومت موقت را برای آوردن صلح واقعی در افغانستان بپذیرم به شرط این که در چارچوب یک توافق واقعی صلح باشد و نقشه راه نیز در آن مشخص شده باشد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان برخلاف اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تلاش می کند که همه طرف های دخیل در مذاکرات صلح در این روند حضور داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد که حاضرم برای رسیدن به صلح از مقام کنونی کناره گیری کند.

گمانه زنی ها درباره احتمال تشکیل حکومت موقت در افغانستان

وزیر خارجه افغانستان: گزینه تشکیل حکومت موقت روی میز نیست

تشکیل حکومت موقت طرح احزاب سیاسی افغانستان در آستانه انتخابات

تغییر موضع مجدد حکمتیار؛ باید در افغانستان حکومت موقت تشکیل شود

سنای افغانستان خواستار برگزاری لویه جرگه و تشکیل حکومت موقت شد

برخی از جریان های سیاسی در ماه های گذشته بارها موضوع تشکیل حکومت موقت در افغانستان را مطرح کردند که واکنش تند اشرف غنی را نیز در پی داشت.

اشرف غنی این طرح را ساخته و پرداخته کشورهای خارجی دانست که قابلیت اجرایی در افغانستان را ندارد و با شکست روبرو خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده بود: آنهایی که از مردم افغانستان هراس دارند از ایجاد حکومت موقت در این کشور صحبت می کنند اما طرح هایی که در بیرون از افغانستان تدوین شده ناکام خواهند شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: