فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داد؛

بهره برداری از ۱۴ کیلومتر دیگر از خط ۷ مترو

کدخبر: 2318148

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، از بهره برداری ۱۴ کیلومتر دیگر از خط ۷ مترو تهران با ۸ ایستگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمد، با بیان اینکه کل این پروژه ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است که از منطقه شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد آغاز می‌شود و در منطقه جنوب شرق تهران، بالای افسریه، محدوده شهرک امیرالمؤمنین پایان می‌یابد، گفت: این خط مترو عمیق‌ترین خط مترو است و بیشترین تعداد ایستگاه تبادلی را با سایر خطوط مترو دارد و در طراحی این پروژه، الزامات پدافند غیرعامل هم در ایستگاه‌ها و در عمق خط، رعایت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ( ص) افزود: تیر امسال حدود هفت کیلومتر از این مسیر از ایستگاه مهدیه تهران تا نواب به بهره برداری رسید و شنبه آینده ۱۴ کیلومتر دیگر از این مسیر با ۸ ایستگاه از مهدیه تهران تا میدان صنعت به بهره برداری می‌رسد.

محمد گفت: برای اجرای این پروژه تا امروز حدود دو هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه شده است که شش هزار نفر مستقیم و دو هزار نفر غیرمستقیم در آن اشتغال داشته اند .

وی ادامه داد: در صورت تأمین منابع مالی، تا پایان سال آینده کل ۲۷ کیلومتر این پروژه به اتمام خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ( ص) گفت: این پروژه ظرفیت انتقال یکصد هزار مسافر با چهار قطار و سرفاصله زمانی پانزده دقیقه جابه جایی را دارد و پس از تکمیل کار این زمان به دو دقیقه تقلیل می‌یابد.

محمد خاطرنشان کرد: با توجه به ایستگاه‌های تبادلی که این خط با کل خطوط تهران دارد می‌تواند در جابه جایی و انتقال مسافران به سایر خطوط کمک کند و نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران خواهد داشت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: