وزیر بهداشت:

پوشش صد درصدی واکسیناسیون علیه ۶ بیماری

کدخبر: 2318302

وزیر بهداشت گفت: توانستیم در برهه‌ای با ۵ دلار، کودکان را علیه ۶ بیماری مسری واکسینه کنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت: بسیاری از مواردی که در کشورهای مختلف مانند فساد مشاهده می‌شود به دلیل نبود مسئولان پاسخگو و رسانه مطالبه‌گر است.

نمکی گفت: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی داشتن رسانه فعال است، در عرصه خاصی از نظام سلامت پا گذاشته‌ایم در دستاوردهای بهداشتی و درمانی توانستیم در منطقه جایگاه مناسبی کسب کنیم.

وی افزود: در زمینه کاهش مرگ‌ومیر نوزادان توانستیم جایگاه خوبی کسب کنیم، در عرصه پژوهش دستاوردهای ما عظیم است با توجه به اینکه نسبت به وزارت علوم بودجه کمتری داشته‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: در رابطه با کاهش مرگ‌ومیرها به یک دهم آمار سال ۵۷ رسیدیم، داروهای تولید در داخل قبل انقلاب ۲۵ درصد بود اما اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز حدود ۱۸هزار مرکز ارایه خدمات بهداشتی داریم، در دانشکده‌های دولتی ۶۱۰۰ دانشجوی پزشکی داریم که این موضوع نشان می‌دهد این موضوعات جزو اولی‌ترین مباحث است.

نمکی افزود: با ۵ دلار کودکان را علیه ۶ بیماری مسری واکسینه کردیم و امروز توانستیم با پوشش واکسیناسیون ۱۰۰درصدی آمار مرگ‌ومیرها را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت گفت: مراقب پس از زایمان و حفظ کودکان مثل آموزش تغذیه با شیر مادر توانستیم به سلامت کودکان کمک کنیم.

نمکی تصریح کرد: عوامل خطرزایی مثل سرطان‌ها، حوادث جاده‌ای و بیماری‌های غیرواگیر تهدید کننده سلامت هستند و ما کمترین نقش را در کنترل آنها داریم و اینجا نقش بسیار مهم رسانه‌ها خودش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در عرصه بیماری‌های واگیر دار وارد عرصه نوین شدیم، بیماری‌های منطقه‌ای مثل سالک بیماری سل مقاوم به درمان در افراد مبتلا به ایدز از جمله بیماری‌های نوین هستند که باید برای آنها برنامه بریزیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: