در بازار جهانی؛

قیمت نفت خام برنت با اندکی افزایش به ۶۷.۷ دلار رسید

کدخبر: 2319108

قیمت نفت در معاملات همچنان به علت کاهش تولید اوپک و تحریم‌های ایران و ونزوئلا ۲۱ سنت افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم سال 2019 قرار گرفت که به علت کاهش تولید اوپک تقویت شده است.

تحریم‌های آمریکا علیه تولیدکنندگان نفت ایران و ونزوئلا نیز قیمت ها را تقویت کرد، اما تاجران می‌گویند، قیمت در بازار با افزایش تولید آمریکا محدود شده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 3 سنت افزایش 59.12 دلار معامله شد و در حقیقت تغییر چندانی با قیمت روز گذشته ندارد و در نزدیکی بالاترین رقم 2019 برابر با 59.23 دلار قرار دارد که دیروز رقم خورد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 21 سنت افزایش 67.75 دلار فروخته شد که به بالاترین رقم سال 2019 که هفته گذشته ثبت شد، نزدیک است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام دیروز، نشست برنامه‌ریزی شده در ماه آوریل را لغو کرد که به معنای ادامه توافق کاهش تولید حداقل تا ماه ژوئن است؛ زمانی‌که نشست بعدی برنامه‌ریزی شده است.

به گفته تاجران، همچنین قیمت‌ها با تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا بیشتر تقویت شده است.

خارج از اوپک، تحلیلگران منتظر آمار تولید نفت خام آمریکا هستند که بیش از 2 میلیون بشکه در روز از اوایل سال 2018 افزایش یافته و به حدود 12 میلیون بشکه در روز رسیده است.

نگرانی‌هایی به لحاظ تقاضا در مورد رکود اقتصادی وجود دارد که مصرف سوخت را کم می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: