آمادگی فرانسه برای مخالفت با هرگونه تاخیر در روند برگزیت

کدخبر: 2319345

یک مقام رسمی کاخ ریاست جمهوری فرانسه بر این باور است که پاریس آماده وتوی هرگونه درخواست غیر منطقی بریتانیا برای تاخیر در روند برگزیت خواهد بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی کاخ الیزه روز سه شنبه گفت: فرانسه حاضر است تا هرگونه درخواست غیرمنطقی و بی معنای بریتانیا برای تاخیر برگزیت را رد کند. اگر درخواست بریتانیا برای به تاخیر انداختن برگزیت فاقد راهکار مشخصی برای خروج از بن بست فعلی باشد یا موجب تضعیف نهادهای اروپایی شود، فرانسه قطعا آن پیشنهاد را رد خواهد کرد.

مرکل: با تمام قوا برای جلوگیری از برگزیت نامنظم تلاش می کنیم

نگرانی بروکسل درباره تاثیرات منفی تعویق برگزیت بر روند تصمیم گیری های مهم اروپا

اظهارات این مقام ارشد فرانسوی در حالی است که بریتانیا قصد دارد از اتحادیه اروپا بخواهد تا مهلت مذاکره بر سر توافق برگزیت را 3 ماه دیگر تمدید کند. ناکامی ترزا می نخست وزیر انگلیس در کسب حمایت و موافقت پارلمان بر سر توافق برگزیت، آینده دولت وی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

در حالی که انگلیس باید تا 9 روز دیگر رسما از اتحادیه اروپا خارج شود، هنوز به درستی مشخص نیست سرنوشت برگزیت چه خواهد بود.

اظهارات این مقام کاخ الیزه، قاطع ترین موضع دولت فرانسه در مخالفت با تمدید مهلت مذاکرات برگزیت بوده است. اگر انگلیس نتواند تا 29 مارس به توافق نهایی بر سر برگزیت با اتحادیه اروپا دست یابد، در نهایت مجبور به خروج بدون نظم از این اتحادیه خواهد شد.

این مقام فرانسوی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال وتوی پیشنهاد انگلیس درباره برگزیت گفت: این یک سناریوی احتمالی است، بله، اگر شرایط برای تمدید مذاکرات مورد توافق و قبول نباشد، این پیشنهاد رد خواهد شد.

هرگونه تمدید مذاکرات برگزیت باید به تصویب همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برسد.

مشاور ارشد ماکرون رئیس جمهور فرانسه افزود: پاریس هرگونه درخواست برای تمدید مذاکرات برگزیت را بر اساس 2 معیار خواهد سنجید: آیا این طرح معتبری از سوی بریتانیا است که بتواند حمایت اکثر نمایندگان پارلمان انگلیس را کسب کند و دوم اینکه طرح پیشنهادی چه تاثیری بر نهادهای اروپایی خواهد داشت؟

سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گفته است که ترزا می نامه ای را برای دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نوشته و در آن خواستار تاخیر در روند برگزیت شده است.

ترزا می پیش از این به نمایندگان پارلمان انگلیس گفته بود که اگر توافق برگزیت مورد تصویب قرار نگیرد، خواستار به تاخیر افتادن خروج از اتحادیه اروپا تا پایان ژوئن حواهد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: