قاسمی:

امروز دیپلماسی ایرانی از خردمندانه‌ترین روش‌های شناخته شده در روابط بین الملل است

کدخبر: 2319489

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دیپلماسی ایرانی یکی از خردمندانه‌ترین روش‌های شناخته شده در صحنه روابط و مناسبات بین المللی است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیام نوروزی تاکید کرد که امروز امید، همبستگی اجتماعی و اجماع نخبگان سیاسی یک ضرورت برای ما است.

پیام نوروزی قاسمی به شرح زیر است:

در آستانه عید خجسته نوروز و حلول سال نو خورشیدی بهترین درود ها و شادباش های خود را به تمامی ایرانیان عزیز در خارج از کشور، اهالی صمیمی و گرانقدر رسانه و دانشوران و اصحاب ادب، قلم و هنر تقدیم می نمایم؛ نوروز، مقصد جاودانه تمدن کهن و رعنای ایران بزرگ است. با فرا رسیدن نوروز ۹۸ سردی و سختی یک زمستان دیگر نیز به سرآمد. قطار تمدن همیشه سرافراز ایران در سیر و صعود تاریخی افتخارآمیزش به قله های سربلند آینده، از ایستگاه زمستان های سخت گذر کرده است. چه بسا زمستان های سرسختی که با ناز و تنعم، خیال بهار شدن نداشت، اما دیوار های دیو سپید زمستان، در مقدم نسیم گره گشا و دلگشای بهار فرو ریخته است. همانطور که همه ما ایرانیان شاهد بودیم، سال ۹۷ علیرغم صداقت، وفای عهد و پایبندی ایران به یک توافق مهم بین المللی با بدعهدی آغاز شد. اتفاقات این سال در تاریخ روابط بین الملل، صفحه زرینی برای ایران عزیز به یادگار خواهد گذاشت. اگرچه برخی با ماجراجویی و خروج از برجام می پنداشتند که پس از این، بهار ۹۸ به ایران لبخند نمی زند، غافل از اینکه رفتار خلاف عرف بین الملل آن ها و رفتار حکیمانه و با تدبیر ایران، باطل السحر همه تبلیغات منفی چهار دهه آنان علیه ایران شد. جمهوری اسلامی در چهل سالگی به پختگی، هوشیاری و درایت رسیده است. سال ۹۷ اگر چه به دلیل تنگنا های اقتصادی و تورم، سالی دشوار برای شهروندان ایرانی بود، اما در سایه خرد جمعی، تدبیر و مدیریت هوشمندانه همه ارکان کشور، بی شک امید ان است که نیرنگ بدخواهان ایران زمین، تحریم ها و تهدید ها بیش از پیش به فرصت و افقی جدید در عرضه داخلی و خارجی بدل گردد.

سال ۹۷ در عرصه سیاست خارجی یکی از پرتکاپوترین و پرثمرترین سال ها برای توسعه روابط دوجانبه و چند جانبه با کشور های منطقه و جهان بود. مسیر های تازه ای برای بی اثر کردن تحریم های یکجانبه و ناجوانمردانه علیه ایران با موفقیت طی شد. امروز دیپلماسی ایرانی یکی از کارآمدترین و خردمندانه ترین روش های شناخته شده در صحنه روابط و مناسبات بین المللی است. این نهاد حاکمیتی، کشتی سیاست خارجی ایران سربلند را بر اساس سه اصل "عزت، حکمت و مصلحت" در اقیانوس متلاطم جهان به پیش می راند. رمز دوام ایران سرافراز امنیت درونزا با اتکای به مردمان کنشگر و فعال و آگاه خود است. امروز امید، همبستگی اجتماعی و اجماع نخبگان سیاسی یک ضرورت برای ماست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: