الجعفری: اظهارات ترامپ درباره جولان واقعیت را تغییر نمی‌دهد

کدخبر: 2319764

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان هرگز واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد که اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره جولان هرگز واقعیت را تغییرنخواهد داد.

وی در نشستی خبری در نیویورک افزود: «اظهارات ترامپ نقض آشکار قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و نادیده گرفتن ساده ترین الفبای روابط بین الملل است و این اظهارات نشان می دهد که دولت آمریکا جامعه جهانی و سازمان ملل متحد را که خود عضو آن است به تمسخر گرفته است».

نماینده سازمان ملل اظهار داشت: « دولت سوریه اظهارات غیرمسئولانه آمریکا درباره وضعیت قانونی جولان عربی اشغالی را که سازمان ملل متحد آن را سرزمینی اشغالی می داند محکوم می کند و هرگونه اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان باطل است و هیچگونه اثر قانونی ندارد».

الجعفری تاکید کرد که اظهارات ترامپ بار دیگر جانبداری کورکورانه آمریکا از رژیم صهیونیستی و حمایت بی قید و شرط از اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را نشان می دهد و کاملا ثابت می کند که آمریکا برای قطعنامه های بین المللی هیچ ارزشی قائل نیست و این اظهارات نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت ویژه قطعنامه 497 شورای امنیت به شمار می رود.

اردوغان: تصمیم ترامپ درباره جولان منطقه را در آستانه یک بحران جدید قرار داده است

روسیه مواضع ترامپ درباره جولان اشغالی را محکوم کرد

الجعفری گفت که دولت آمریکا هیچ حقی ندارد که سرنوشت جولان اشغالی را تعیین کند و هرگونه اقدام علیه سوریه اقدامی خصمانه و غیرقانونی است و عدم پایبندی های آمریکا به تعهداتش به عنوان عضو دائم شورای امنیت را نشان می دهد.

نماینده سازمان ملل اظهار داشت که با وجود اظهارات ترامپ و مسئولان دولت وی درباره جولان اشغالی واقعیت این منطقه هرگز تغییر نمی کند و جولان عربی باقی خواهد ماند و ملت سوریه برای آزادی این منطقه از خاک کشورشان از طریق تمام امکانات موجود و بازگرداندن آن به آغوش کشور مصمم تر از گذشته هستند.

وی از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل خواست که اظهارات ترامپ را محکوم و احترام به قطعنامه های بین المللی و حفظ صلح و امنیت و ثبات در دنیا را تضیمن کنند.

رئیس جمهوری آمریکا که از لحظه روی کار آمدن خود در کاخ سفید با اتخاذ مواضع غیرمنطقی و چالش برانگیز خود سبب حیرت و غافلگیری افکارعمومی جهان و حتی آمریکایی ها شده است، به تازگی خواستار به رسمیت شناختن اشغالگری تل آویو بر جولان سوریه شده است.

رژیم اشغالگر قدس که طی جنگ های خود با کشورهای عربی، بخش های گسترده ای از اراضی این کشورها از جمله بلندی های جولان سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحرای سینا در مصر(البته اراضی سینا بازپس گرفته شد) را به اشغال خود درآورد، به صراحت بر اشغال دائمی جولان تاکید کرده، موضعی که با حمایت آشکار دولت آمریکا و شخص دونالدترامپ رئیس جمهور این کشور واقع شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: