ادامه تنش‌ها در روابط اسلام‌آباد-دهلی‌نو

استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاکستان در مناطق مرزی با هند

کدخبر: 2319958

ارتش پاکستان برای مقابله با حمله هوایی احتمالی هند در چند شهر و پایگاه نظامیِ مناطق مرزی، سامانه دفاع موشکی مستقر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از تنش هوایی اخیر بین اسلام آباد و دهلی نو ، پاکستان شمار زیادی از سامانه های دفاع موشکی ساخت چین را در شهر ها و پایگاه های نظامیِ مناطق مرزی با هند مستقر کرده است.

وب سایت «DNAindia» هند این خبر را به نقل از مقامات امنیتی این کشور منتشر و هدف از این اقدام دولت پاکستان را جلوگیری از حملات هوایی احتمالی نیروی هوایی هند اعلام کرده است.

بنابر این گزارش، ارتش پاکستان پنج یگان موشکی زمین به هوا HQ-۱۶ LY-۸۰ و شماری رادار شناسایی IBIS-۱۵۰ در مناطق مرزی مستفر کرده که قادر به ردیابی و انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع پایین و متوسط هستند. افزون بر این به منظور عملیات شناسایی حملات احتمالی هند، شماری پهپاد نیز در منطقه مورد مناقشه کشمیر مستقر شده است.

استقرار این موشک ها و پهپاد ها در مناطق مرزی پاکستان پس از آن صورت می گیرد که «عارف علوی» رئیس جمهور این کشور حمله هوایی اخیر هند به منطقه کشمیر را نشان دهنده «بی مسئولیتی» دولت هند دانست و از پاسخ فوری و مؤثر ارتش پاکستان به «تجاوزگری هند» قدردانی کرد.

به گفته رئیس جمهور پاکستان پس از حمله (تروریستی) در منطقه کشمیر، هند بدون هیچگونه مدرک و دلیلی پاکستان را مقصر اعلام کرد. هند قوانین بین المللی را نقض و به حریم هوایی پاکستان تجاوز کرد.

تنش در روابط اسلام آباد و دهلی نو پس از حادثه تروریستی دو هفته پیش شدت یافت. روز پنج شنبه ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هند هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به «جیش محمد» در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

نیروی هوایی هند در عملیاتی انتقام جویانه و به منظور «هدف قراردادن مقر تروریست ها» به حریم هوایی منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شدند. بنابر اعلام منابع پاکستانی در پی عملیات رهگیری جنگنده های پاکستانی، ۲ جنگنده هندی هدف حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند. همزمان رسانه های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام آباد گزارش ها در این خصوص را رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: