چرا مردم جهان "آسبادهای" ایران را نمی‌شناسند/ یکی از ۱۰ شهر خشت و گل ایران کجاست؟

کدخبر: 2320527

مجموعه آسبادهای نشتیفان در دنیا بی‌نظیر هستند اما هنوز معرفی کاملی انجام نشده است و نیازمند معرفی در کشورهای مختلف جهان است و هنوز بسیاری از مردم دنیا از این مجموعه تاریخی باشکوه بی اطلاع هستند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود نگهبان سلامی - نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم شهرستان چند درخواست از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارم، اظهار کرد: نخست اینکه اعتبار لازم برای نگهداری و حفظ و احیای آثار تاریخی شهرستان تامین شود.

فیلم کشف ریل ماشین دودی قاجارها در شهرری / نخستین خط تراموای تهران 136 سال پیش

وی با اعلام اینکه بیش از 2 هزار اثر تاریخی در شهرستان خواف وجود دارد، خواستار معرفی جاذبه تاریخی و گردشگری این شهرستان شد و ادامه داد: مجموعه آسبادهای نشتیفان در دنیا بی نظیر است اما هنوز معرفی کاملی انجام نشده است و نیازمند معرفی در کشورهای مختلف است و هنوز بسیاری از مردم دنیا از این مجموعه تاریخی باشکوه بی اطلاع هستند.

نگهبان سلامی افزود: امسال در ردیف های بودجه، بودجه ای برای فرودگاه خواف در نظر گرفته شده است و باید برنامه ریزیهای لازم صورت پذیرد تا بتوانیم تمهیدات لازم برای ورود مسافر و گردشگر از طریق زمینی، هوایی و ریلی فراهم شود.

"بشرویه" یکی از ده شهر خشت و گلی ایران

همچنین ولی تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در بازدید از بافت تاریخی شهر بشرویه گفت: شهرستان بشرویه دارای یک وحدت کامل بین مقامات اداری و مردم است که این یک پتانسیل مهم و کاربردی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سالیان قبل تنها شهرستان بشرویه به عنوان یک ورودی و مسیر برای مسافران بوده اما با همت سرمایه گذاران و امور گردشگری اکنون در باب اقامتگاههای بوم گردی و بافت تاریخی حرف اول استان خراسان جنوبی را می زند.

تیموری بیان داشت: امید داریم تا مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به مشهد الرضا و بعضا استانهای مرکزی را دارند حتما از بافت زنده و تاریخی و بخصوص کویر این شهرستان دیدن کنند و بتوانند سفری دلنشین را به همراه خانواده در کویر داشته باشند.

بشرویه یکی از ده شهر خشت و گلی ایران است که بافت تاریخی آن با 22 هکتار مساحت با شماره 7836 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

دیدنی های ایران در نوروز 98 / دژی که هر ایرانی باید ببیند

دیدنی های ایران در نوروز 98 / به تماشای "دودکش جن" بروید!

دیدنی های ایران در نوروز 98 / روستایی 1000 ساله در کنار دشت اسب های وحشی

دیدنی های ایران در نوروز/ "شهر ترشی" با ارزانترین قالیچه ها میزبان مسافران نوروزی

اقلیمی با 110 چشمه آب گرم درمانی که طی دو ساعت هوای گرم و سرد را یکجا دارد/ییلاق ایران کجاست؟

یک دعوت نوروزی متفاوت از تهرانی ها / شب "موزه" بروید

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: