اولین آمار فروش تماشاخانه‌های اداره کل هنرهای نمایشی در سال ۹۸

کدخبر: 2323251

اولین آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر تماشاخانه‌های اداره کل هنرهای نمایشی در سال ۹۸ مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا روز جمعه ۱۶ فروردین مشخص شد.

بر این اساس مجموعه تئاتر شهر آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر نمایش «ملاقات» را به شرح زیر اعلام کرد:

نمایش «ملاقات» به نویسندگی فریدریش دورنمات، با ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر که اجرای خود را از یکشنبه ۱۲ اسفند در سالن اصلی این مجموعه آغاز کرد تا جمعه ۱۶ فروردین با پشت سر گذاشتن ۱۸ اجرا، میزبان ۱۰۹۸۲ تماشاگر شد. از این ۱۰۹۸۲ نفر، ۴۴۸۹ نفر با بلیت تمام‌بها، ۶۵۳ نفر با بلیت نیم‌بها، ۵۱۲۶ نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۷۱۴ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۷۰۰ هزار ریال، رقم شش میلیارد و دویست و شصت و هفت میلیون و پنجاه هزار ریال در گیشه این نمایش ثبت شد.

تالار هنر نیز آمار نمایش «ساعت ۸ در کشتی» را تا جمعه ۱۶ فروردین به شرح زیر ارائه داد:

نمایش «ساعت ۸ در کشتی» به نویسندگی آلریچ هاپ با ترجمه حسین فدایی‌حسین و کارگردانی مریم کاظمی طی ۱۱ اجرا در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۰ نفر میزبان ۲۰۶۴ تماشاگر شد. از این ۲۰۶۴ نفر، ۸۳۷ نفر با بلیت تمام‌بها، ۴۰۷ نفر با بلیت نیم‌بها، ۱۲۰ نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۶۷۸ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۲۰۰ هزار ریال، رقم ۲۲۹ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال در گیشه آن ثبت شد.

تماشاخانه سنگلج هم آمار تفکیکی «وقایع اتفاقیه» و «طریقه حکومت گجرخان» را این گونه اعلام کرد:

نمایش «وقایع اتفاقیه» به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی از چهارشنبه هشتم اسفند در این تماشاخانه روی صحنه رفت. این نمایش طی ۲۳ اجرا تا جمعه ۱۶ فروردین، میزبان ۲۳۳۱ تماشاگر شد. برای «وقایع اتفاقیه» ۴۹۰ بلیت تمام‌بها، ۸۸ بلیت نیم‌بها، ۱۴۹ بلیت تخفیف‌دار و ۱۶۰۴ بلیت مهمان صادر شد تا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۱۹۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال دست پیدا کند.

نمایش «طریقه حکومت گجرخان» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی اجرای خود را از پنجشنبه نهم اسفند آغاز کرد. برای این نمایش طی ۲۱ اجرا، ۱۴۱ بلیت تمام‌بها، ۷۳ بلیت نیم‌بها، ۲۰ بلیت تخفیف‌دار و ۴۱۸ بلیت مهمان صادر شد تا جمع کل تماشاگرانش به عدد ۶۵۲ برسد. «طریقه حکومت گجرخان» با بهای بلیت ۲۵۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۴۷ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال دست پیدا کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: