با اشاره به اقدام اخیر آمریکا علیه نیروی دفاعی ملت ایران

موسوی: باید در حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس بازنگری شود

کدخبر: 2323379

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه، نیروی دفاعی ملت ایران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت که آمریکا امنیت خود را در خاورمیانه به خطر انداخت.

ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران و اقدام متقابل ایران نسبت به آمریکا اظهار کرد: طبق پروتکل‌های نظامی وقتی نیروی یک کشوری تروریست تلقی شود طبیعتاً نمی‌تواند سفرهای خارج از محدوده جغرافیایی کشورش داشته باشد و در غیر این صورت احتمال دستگیری وجود دارد. طبیعتاً اگر ما هم آمریکا را تروریست بدانیم در جایی که نیروهای حزب‌الله حضور دارند می‌توانند همین واکنش را نسبت به نیروهای آمریکایی داشته باشند.

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق برای خارج کردن آمریکایی‌ها از این کشور یاد آو رشد: اگر جمهوری اسلامی اقدام متقابل انجام دهد و آمریکا را تروریست بداند طبیعتاً برای نیروهای آمریکایی امنیتی برقرار نخواهد بود؛ بخصوص در جاهایی مثل عراق و لبنان که عناصر حزب‌الله حضور دارند و طبیعتاً امنیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به طور کلی از بین می‌رود.

موسوی بیوکی با بیان این که نیروهای حزب‌الله از احکام جمهوری اسلامی تبعیت می‌کنند ادامه داد: از این به بعد امنیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه تضمین شده نیست و این کار بر اساس قانون اقدام متقابل علیه آمریکا انجام می‌شود.

وی با بیان این که حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس باید از سوی ایران مورد بازنگری قرار گیرد افزود: این اقدام آمریکا آن هم در شرایطی که نقاط مختلف کشور ما درگیر سیل است و سپاهیان مشغول امدادرسانی هستند باعث می‌شود افکار عمومی دنیا به هیچ عنوان اقدام آمریکا را قابل توجیه نداند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: