کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی:

نتانیاهو پیروز انتخابات کنیست شد

کدخبر: 2323397

یکی از کانال‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی با استناد به نتیجه شمارش ۹۶ درصد از آراء، از نخست‌وزیر فعلی این رژیم به عنوان پیروز این دور از انتخابات کنیست نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر فعلی این رژیم را پیروز انتخابات پارلمانی (کنیست) اعلام کرد.

با شمارش ۹۶ درصد از آراء، حزب راستگرای لیکود ۳۷ کرسی و حزب «آبی-سفید» نیز ۳۶ کرسی را کسب کرده است.

اگرچه هیچ حزبی موفق به کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ کرسی نخواهد شد؛ اما با توجه به قدرت جناح دست راستی، نتانیاهو از برتری در تشکیل دولت ائتلافی آینده برخوردار است.

گفتنی است تنها چند ساعت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، ۲ حزب سیاسی در این رژیم به دلیل بروز تخلفات متعدد در جریان برگزاری انتخابات به صورت رسمی از روند برگزاری این انتخابات شکایت کردند.

گفته شده دو حزب «اسرائیل بیتنا» و «میرتص» در شکایت خود اعلام کرده‌اند که در بسیاری از صندوق‌ها، نشانی از آرای حامیان آنها وجود ندارد و در برخی مراکز رأی‌گیری نیز رأی دهندگان نتوانسته‌اند به این دو حزب رأی دهند.

با توجه به نتیجه اولیه شمارش آراء، ۲ حزب به‌شدت ارتودکس «شاس» و «اتحاد یهودیت توراتی» هر یک ۸ کرسی را از آن خود خواهد کرد حال آنکه جنبش عربی برای تغییر و حزب کارگر هر کدام از ۶ کرسی برخوردار می‌شوند. در این میان، اسرائیل بیتنا و اتحاد احزاب دست راستی ۵ کرسی و احزاب کولانو (همه ما) و میرتص ۴ کرسی را از آن خود خواهند کرد. حزب عربی رام بلد نیز با کسب ۳.۲۵ درصد آراء، ۴ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

این نتایج به احزاب مذهبی و راستگرا ۶۵ کرسی و به احزاب عرب و چپگرا ۵۵ کرسی در انتخابات جاری فلسطین اشغالی می‌دهد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: