«بدر» عراق، اقدام آمریکا علیه سپاه را «تنفرزا» توصیف کرد

کدخبر: 2323421

سازمان بدر عراق اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را موجب افزایش حمایت از این گروه دانست و تأکید کرد که هر کس در برابر آمریکا قد علم کند، در لیست تروریسم قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا دوشنبه هفته جاری در اقدامی خصمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را «تروریست» خواند.

شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به این اقدام، متقابلا نظامیان آمریکایی حاضر در منطقه غرب آسیا را تروریستی اعلام کرد.

این اقدام آمریکا واکنشهای بسیاری در میان سیاستمداران، مسئولان، احزاب و گروههای خارجی به ویژه عراق به همراه داشت؛ به گونه‌ای که سازمان «بدر» نیز به این مسئله ابراز انزجار کرد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریستی خواندن سپاه توسط واشنگتن «یک اقدام تنش‌زای غیر قابل توجیه» است و آن را «علیه جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای که سیاست مستقل در پیش گرفته‌اند، تحریک‌آمیز» عنوان کرد.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این سازمان گزارش داد که اقدام واشنگتن در واقع زیر پا گذاشتن منشورها و معاهدات بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در سازمان بدر از این تصمیم خصمانه منزجر هستیم و تأکید داریم که روش استکباری در تعامل با کشورهای دنیا که در نگاه سیاسی خود با واشنگتن اختلاف دارند، فقط به افزایش تنفر خواهد انجامید».

سازمان بدر این اقدام را موجب افزایش دشمنی و جبهه‌گیری علیه واشنگتن دانست و اعلام کرد که این مسئله دلیل تازه‌ای است که نشان می‌دهد «آمریکا به طور کامل در مسیر تبعیت کورکورانه از رژیم صهیونیستی و برنامه‌های خبیثانه و طرح‌های شرورانه آن در منطقه قرار گرفته است».

این سازمان تصریح کرد که چنین تصمیمی باعث خواهد شد که ایران و سایر کشورهای مستقل، به حاکمیت خود بیشتر پایبند بوده و آماده دفاع از ملت و کرامت خود باشند.

در بیانیه این گروه تأکید شد که «بر جهان پوشیده نیست که واشنگتن علیه هر کسی که با آن مخالفت کند، از بازی گنجاندن در لیست تروریسم استفاده می‌کند؛ هر چند که به اعتراف سیاستمداران آن، خودش تولید کننده فکری، آموزش و تأمین کننده مالی آن (تروریسم) است».

بدر همچنین تصریح کرد که اگر این روش توسط آمریکا ادامه یابد، واشنگتن همه کشورهایی را که با نظرش مخالف هستند در لیست تروریسم قرار خواهد داد و این تصمیمها به سرنوشت تصمیمهایی دچار خواهد شد که پیشتر علیه جنبش حزب الله و سایر گروههای مقاومت اتخاذ شد و باعث حمایت و تأیید مردمی این گروهها شد.

این سازمان ادامه داد: «تصمیم آمریکا باعث افزایش انسجام در میان ملت ایران شد و نمایندگان مجلس نیز در پارلمان با لباس سپاه پاسداران حاضر شدند و پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که نیروهای آمریکایی حاضر در غرب آسیا و فرماندهی آن را تشکیلات تروریستی عنوان کردند».

بدر این اقدام پارلمان ایران را پیامی روشن دانست مبنی بر اینکه ملت ایران حامی سپاه هستند؛ سازمانی که طلایه‌دار نیروهای مسلح و نشان حاکمیت، عزت، کرامت کشور و نماد مقاومت و میراث شهادت‌طلبی است.

این سازمان با بیان اینکه تصمیم ترامپ باعث دشمن‌تراشی شده تأکید کرد که این مسئله باعث می‌شود روابط آمریکا در جهان از بین برود و منافع این کشور نیز به مخاطره بیافتد.

بدر در پایان از آمریکا خواست در محاسبات و مواضع و تصمیمات خود بازبینی کند و اعلام کرد که چنین سیاستهای باعث خواهد شد که جبهه جهانی علیه تروریسم آمریکایی ایجاد شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: