عضو کمیسیون قضایی مطرح کرد

انتقاد از بی توجهی۴ ساله دیوان محاسبات در پرونده صادرات صوری ۲ هزار کانتینر الکل خوراکی

کدخبر: 2323432

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با صدور نامه‌ای خطاب به عادل آذر از بی توجهی۴ ساله دیوان محاسبات کشور در پرونده صادرات صوری۲ هزار کانتینر الکل خوراکی به مقصد عراق و توزیع در داخل کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای خطاب به عادل آذر از بی توجهی دیوان محاسبات در پرونده صادرات صوری ۲ هزار کانتینر الکل خوراکی انتقاد کرد.

متن کامل نامه دهقان خطاب به رئیس دیوان محاسبات بدین شرح است:

با احترام پیرو نامه شماره 94106/72/د تاریخ 30 دی ماه سال ۹۷ که در بند یک آن راجع به نحوه رسیدگی به قاچاق ۲ هزار کانتینر الکل خوراکی به مقصد عراق از مرز پرویز خان سوال کرده بودم، لازم می‌دانم مراتب گلایه خودم را از عدم توجه به این پرونده اعلام کنم.

توضیح اینکه بر اساس مدارک موجود قاچاقچیان به صورت صوری اقدام به صادرات الکل از مبدا اهواز و از طریق گمرک پرویز خان به عراق کرده‌اند و پس از اینکه گواهی صوری مبنی بر خروج این کالاها به عراق صادر شده است متاسفانه این کالاها در داخل کشور توزیع شده است.

با اینکه این پرونده از سال 1393 در دیوان محاسبات مطرح و مورد رسیدگی بوده است اکنون پس از حدود ۴ سال یکی از معاونان دیوان محاسبات از صدور دادخواست به تاریخ 22 مهر ماه سال 97 راجع به این پرونده خبر داده است.

با توجه به اهمیت این موضوع لازم است ضمن توضیح علت تاخیر آن دیوان در رسیدگی به این پرونده ملی ترتیبی اتخاذ کنید که نسبت به احقاق حقوق ملت و برخورد قانونی با مدیرانی که همدست قاچاقچیان در این قاچاق بزرگ و سازمان یافته بوده‌اند اقدام لازم صورت گیرد.

تسریع در اعلام نتیجه موجب امتنان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: