برنامه‌های جبرانی ویژه دانش‌آموزان سیل‌زده/اردوی شبانه‌روزی دوازدهمی‌ها

کدخبر: 2323480

درگیری ۱۳ استان کشور با سیل، سه میلیون دانش‌آموز راهم تحت‌تأثیر قرار داده است، در این شرایط برنامه‌های حمایتی برای دانش‌آموزان به ویژه کنکوری‌ها طراحی شده اما آیا ممکن است زمان برگزاری کنکور کارشناسی ۹۸ تغییر کند؟

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرایط دانش آموزان مناطق سیل زده به ویژه پایه دوازدهمی ها که قرار است تیر ماه در آزمون کارشناسی 98 شرکت کنند، مورد توجه است و حتی زمزمه هایی درباره احتمال تغییر زمان کنکور شنیده می شود.

برخی نمایندگان کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس به دلیل شرایط خاص دانش آموزان در استان های سیل زده، زمزمه های تغییر زمان کنکور 98 و رایزنی با وزارت علوم در این رابطه را مطرح کردند.

بخش زیادی از شهرهای کشور از ابتدای امسال درگیر سیل شدند و حدود سه میلیون دانش آموز کشور نیز درگیر سیل هستند، مدارس در تعداد زیادی از شهرهای گرفتار سیل تا پایان هفته جاری تعطیل هستند، برخی از دانش آموزان مدارس خود را از دست داده اند و در صورت آغاز مجدد جریان آموزش در استان های سیل زده باید در مکان های جایگزین یا کانکس ، تحصیل خود را ادامه دهند.

از جمعیت سه میلیونی دانش آموزان درگیر سیل، تعدادی از آنها در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که باید امسال در کنکور کارشناسی شرکت کنند و طبیعی است که وضعیت تحصیل آنها با حساسیت بیشتری پیگیری شود، برخی نمایندگان مجلس از ضرورت طراحی برنامه حمایتی برای دانش آموزان مناطق سیل زده خبر می دهند که در این برنامه تغییر زمان کنکور و امتحانات نهایی لحاظ شده است.

دست رد سازمان سنجش به تغییر زمان کنکور

البته ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش هر تغییری در زمان برگزاری کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد 98 را غیرممکن دانست و تأکید کرد که زمان برگزاری کنکور تغییر نمی کند اما داوطلبان مناطق سیل زده از سهمیه در کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده خواهند کرد.

به تعویق انداختن زمان برگزاری امتحانات نهایی و حذف بخشی از محتواهای درسی از جمله طرح های آموزش وپرورش برای دانش آموزان کنکوری در استان های درگیر سیل است، نماینده ویژه وزیر آموزش وپرورش در بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان خطاب به خانواده ها گفته است که نگران آموزش فرزندان خود نباشند و تمام تلاش ما این است برای دانش آموزان کلاس های فوق العاده برگزار کنیم.

پویش 14 میلیون دانش آموز/هر مدرسه یک پایگاه کمک به مناطق سیل زده

برگزاری کلاس فوق العاده برای دانش آموزان سیل زده/ 200کانکس جایگزین مدارس تخریبی لرستان

"سیل مهربانی همکلاسی " به فریاد مردم سیل زده کشور می رسد

برنامه های حمایتی آموزش وپرورش از دانش آموزان سیل زده چیست؟

سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش درباره برنامه های حمایتی از دانش آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل زده گفت: به پایان سال تحصیلی نزدیک می شویم اما در مناطق سیل زده هنوز برخی برنامه ها تمام نشده است بنابراین تصمیماتی را اتخاذ کردیم که در چند روز آینده اعلام می شود و برای دانش آموزان پایه دوازدهم نگرانی ها بیشتر است، برای این دانش آموزان اردوهای جبرانی آموزشی را برگزار خواهیم کرد که به احتمال زیاد شبانه روزی خواهد بود و کتاب های کمکی را برای جبران ضعف تحصیلی در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

دانش آموزان سیل زده اگر به امتحانات خرداد نرسند، شهریور امتحان می دهند

وی تأکید کرد: دانش آموزان مناطق سیل زده نگران امتحانات خود نباشند و آموزش وپرورش هر نوع تسهیلاتی را برای آنها فراهم خواهد کرد تا به لحاظ درسی لطمه نخورند، دانش آموزان پایه دوازدهم که امسال امتحان نهایی دارند اگر نتوانستند در امتحانات خرداد شرکت کنند یا نتیجه قابل قبول را به دست بیاورند، شهریور ماه در امتحانات شرکت می کنند و نمرات آن به جای نمرات خرداد لحاظ می شود همچنین با وزیر علوم صحبت هایی را برای اختصاص سهمیه کنکور برای این داوطلبان داشته ام.

مدارس هم برگزار شوند برخی دانش آموزان نمی توانند بیایند

وزیر آموزش وپرورش درباره شیوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: چاره ای نداریم که معافیت هایی را به لحاظ محتوای درسی پیش بینی کنیم چرا که در بسیاری از روستاهای سیل زده حتی اگر آموزش وپرورش امکانات حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم کند، آنها امکان حضور نخواهند داشت، در چند روز آینده اعلام می کنیم که آیا امتحانات دانش آموزان به تأخیر می افتد یا بخشی از محتوای درسی حذف خواهد شد و تا جایی که از سوی معلمان به آنها درس داده شده است، امتحان گرفته می شود.

به نظر می رسد در شرایطی که تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی 98 منتفی است و به دانش آموزان کنکوری مناطق سیل زده سهمیه اختصاص خواهد یافت اما هنوز احتمال تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد، این آزمون که قرار است در روزهای پنج شنبه و جمعه 5 و 6 اردیبهشت ماه برگزار شود، ممکن است با طرح دو فوریتی که از سوی نمایندگان مجلس تهیه شده و بر عدم برگزاری آزمون های سازمان سنجش تا 15 خرداد 98 تأکید دارد، به زمان دیگری موکول شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: