روز گذشته:

«غلامحسین حیدری» معلم ماندگار درگذشت

کدخبر: 2323517

غلامحسین حیدری معلم ماندگار و معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین حیدری معلم ماندگار و معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش عصر روز گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مرحوم حیدری در سال ۱۳۲۲ در شهر مقدس مشهد متولد شد؛ وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و با درجۀ ممتاز فارغ‌التحصیل شد. سپس در دانشگاه تهران، دوره کارشناسی ارشد را گذراند و در محضر علما و روحانیون بزرگواری همچون آیات عظام حجج اسلام درافشان، شوشتری، مولوی، حکیمی، شهید هاشمی‌نژاد با معارف و فرهنگ اسلامی آشنا شد.

وی در سال ۱۳۴۴ وارد سنگر حیات‌بخش معلمی شد و در مقاطع مختلف تحصیلی، مراکز تربیت معلم و در دانشگاه‌ها تلاش مجاهدانه داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت‌های رئیس آموزش و پرورش اسفراین، بجنورد، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان و خراسان، معاون تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و قائم مقام وزیر انجام وظیفه کرد.

مرحوم حیدری پس از آن به عنوان مدیر امور فرهنگی و روابط بین‌الملل آستان قدس رضوی و خادم افتخاری حرم مطهر رضوی به خدمت در آن بارگاه نورانی پرداخت و در سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان «معلم ماندگار» در سطح کشور انتخاب و معرفی شد.

از جمله تألیفات وی می‌توان به «ژاپن، تیشه‌ها و ریشه‌ها»، «شهید دکتر باهنر و تحول بنیادین در تعلیم و تربیت اسلامی»، «مدیریت مراکز شبانه‌روزی»، «سر دلیران رضوی» و کرامات حضرت رضا (ع) (۶ جلد) اشاره کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: