کارگران خارجی چه‌قدر پول به خانواده‌هایشان در جهان فرستادند؟

کدخبر: 2323547

بانک جهانی اعلام کرد پولی که توسط کارگران خارجی در سراسر جهان به کشورهایشان ارسال شده از رقم ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی ، سال گذشته ۵۲۹ میلیارد دلار پول توسط کارکنان خارجی به خانواده‌هایشان در کشورهای مختلف جهان فرستاده شده است که مهم‌ترین منبع تأمین مالی برخی از این کشورها نیز همین وجوه بوده است. این رقم ۹.۶ درصد بیشتر از رقم ۴۸۳ میلیارد دلاری ارسال شده در سال ۲۰۱۷ و رکورد جدیدی در این زمینه محسوب می‌شود.

هند کماکان جایگاه خود را به عنوان اولین مقصد این وجوه حفظ کرده است به گونه‌ای که کارگران هندی که در خارج از این کشور مشغول به کار بوده اند در مجموع ۷۹ میلیارد دلار پول برای خانواده خود فرستاده‌اند. پس از هند، کارگران چینی با ارسال ۶۷ میلیارد دلار در رده دوم و مکزیکی‌ها با ارسال ۳۶ میلیارد دلار، فیلیپینی‌ها با ۳۴ میلیارد دلار و مصری‌ها با ارسال ۲۹ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

متوسط درآمد سالانه شاغلین خارجی در سوئیس با ۲۰۲ هزار و ۸۶۵ دلار بیش از سایر کشورها است و پس از این کشور، آمریکا با ۱۸۵ هزار و ۱۱ دلار، هنگ کنگ با ۱۷۸ هزار و ۷۰۶ دلار، چین با ۱۷۲ هزار و ۶۷۸ دلار، سنگاپور با ۱۶۲ هزار و ۱۷۲ دلار، امارات با ۱۵۵ هزار و ۳۹ دلار، هند با ۱۳۱ هزار و ۷۵۹ دلار، اندونزی با ۱۲۷ هزار و ۳۶۲ دلار، ژاپن با ۱۲۷ هزار و ۳۶۲ دلار و استرالیا با ۱۲۵ هزار و ۸۰۳ دلار قرار دارند.

بیشترین افزایش ورود منابع ارزی حاصل از کار کارگران خارجی متعلق به منطقه جنوب آسیا با ۱۲ درصد افزایش، آمریکای جنوبی با ۱۰ درصد افزایش و منطقه جنوب شرق آسیا با ۷ درصد افزایش بوده است. در آسیای مرکزی نیز با بهبود وضعیت اقتصادی روسیه، میزان پول ارسالی کارگران قرقیزستانی، ازبکستانی و تاجیکستانی به کشور خود افزایش زیادی داشته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: