استعلام دادگاه از وزارت نفت و بانک مرکزی در پرونده پتروشیمی

کدخبر: 2323559

قاضی پرونده متهمان پتروشیمی از استعلام دادگاه از وزارت نفت و بانک مرکزی در خصوص پاره‌ای موارد این پرونده خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، قاضی اسدالله مسعودی مقام در پایان سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره درخواست متهم ردیف اول و وکیل او مبنی بر ارجاع پرونده به کارشناسی اظهار کرد: ممکن است شاکی، متهم و نماینده دادستان مطالبی را بگویند که نیاز به ارزیابی داشته باشد. ارزیابی های لازم را از بانک مرکزی و وزارت نفت انجام دادیم که قطعا پاسخ این دو نهاد به استعلام های صورت گرفته در فرآیند دادرسی و اینکه چه میزان محصول پتروشیمی فورخته شده و چه میزان وارد کشور شده تاثیر دارد.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی با بیان اینکه وکلا و نمایندگان دستگاه ها باید به اطلاعات لازم تجهیز باشند گفت: متاسفانه امروز نماینده شرکت صنایع پتروشیمی اطلاعات لازم را در اختیار نداشت که این یک ایراد است و اعلام کردیم نماینده پتروشیمی باید در جلسات بعدی مستندات لازم را ارائه دهد.

قاضی مسعودی مقام با انتقاد از بخشهای نظارتی دستگاه اجرایی گفت: متاسفانه نظارتها واقعی نیست که اگر واقعی می بود در پایان سال مالی تمام موارد بررسی و تخلفات مشخص می شد ولی عمدتا در نظارتها بحث اعتماد مطرح است که این درست نیست.

وی تاکید کرد: بیشتر نظارت ها خودمانی است و یا اینکه براساس اعتماد به طرفین صورت می گیرد.

قاضی مسعودی مقام درباره بازداشت یکی دیگر از متهمان این پرونده گفت: این متهم به دلیل تشدید قرار وثیقه به 120 میلیارد تومان بازداشت شده و هرگاه وثیقه تودیع کند آزاد می شود.

توضیح حمزه لو درباره علت استفاده از شرکت مرجان شیخ الاسلام

توضیحات متهم ردیف اول پتروشیمی درباره استفاده از شرکتهای شخصی

قاضی مسعودی مقام خطاب به حمزه لو: در جلسه بعد باید درباره نقش مرجان شیخ الاسلامی مفصل توضیح دهید

قاضی خطاب به نماینده شرکت ملی صنایع پتروشیمی: به جای حمایت از شرکت خود، از متهمان دفاع کردید

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: