سیدحسن نصرالله روز جانباز:

آمریکا اصل تروریسم، رأس تروریسم و ماهیت تروریسم است / آل‌سعود در حال نابودی آرمان فلسطین است

کدخبر: 2323612

در نبرد حق و باطل و دفاع از مقدسات جای بی طرفی نیست و حضرت عباس (ع) موضع بی طرفانه اتخاذ نکرد و برادری اش را اثبات کرد. جراحتش هرگز سبب نشد که از حرکت به سوی هدف دست بردارد. این مرد و این فرمانده بزرگ اسوه و الگوی جانبازان ماست از همین رو روز میلادش به عنوان روز جانباز نامیده می‌شود.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت میلاد حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز در سخنانی گفت: امروز صدها اسیر فلسطینی به علت اقداماتی که علیه آنها از سوی صهیونیست‌ها روا داشته می‌شود دست به اعتصاب غذا زده اند.

نصرالله افزود: در نبرد حق و باطل و دفاع از مقدسات جای بی طرفی نیست و حضرت عباس (ع) موضع بی طرفانه اتخاذ نکرد و برادری اش را اثبات کرد. جراحتش هرگز سبب نشد که از حرکت به سوی هدف دست بردارد. این مرد و این فرمانده بزرگ اسوه و الگوی جانبازان ماست از همین رو روز میلادش به عنوان روز جانباز نامیده می‌شود.

به گزارش رجانیوز به نقل از المنار، دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ای جانبازان شما باید به این روز و صاحب آن افتخار کنید زیرا بی طرف در نبرد مقاومت ضد دشمن نماندید و هنگامی که ملت شما مورد تهدید واقع شد متوقف نشدید بلکه حضور پیدا کردید و گواه آن این است که در میان شما جانبازان جنگ سال ۲۰۰۶ و ما قبل و ما بعد آن وجود دارد.

نصرالله اعلام کرد: شما شاهدان زنده هستید. اینکه ما در لبنان دستاورد داشته ایم و پیروزی و صلح داخلی و قدرت بازدارندگی تا حد زیادی به جانفشانی شما مربوط می‌شود. این دستاوردهایی که در لبنان شروع شد از سوی آمریکایی‌ها با متحدان آمریکا یا ادوات آمریکا نیست بلکه امنیت و صلح ما از شهیدان، اسیران و جانبازان ما است. تروریست‌ها شیطان و قاتل و توطئه نمی‌توانند که به لبنان بیایند و صلح و ثبات را از ما بگیرند. جانفشانی شما جانبازان امنیت و ثبات را به لبنان داده است.

وی گفت: آمریکا اصل تروریسم، رأس تروریسم و ماهیت تروریسم است. آمریکا حامی تروریسم نیست بلکه دولت آمریکا تروریسم و عقل تروریستی است و اقداماتش تروریستی است و ما در برابر این تروریسم می‌ایستیم که بزرگترین نمود آن در کشتار هیروشیما تا به امروز بوده است.

نصرالله بیان کرد: آمریکا امت اسلامی را به خاطر اسرائیل خوار می‌کند و گروههای تروریستی ایجاد می‌کند و به آنها کمک می‌کند و سپس می‌آید و مدافعان از اراضی، مقدسات و آبرو را تروریست محسوب می‌کند. این نهایت بی شرمی و نهایت حماقت است. امروز شاهد خوبی از نهایت و اوج وقاحت آمریکا هستیم. سپاه پاسداران را تروریست می‌داند و آنها را در لیست گروههای تروریستی می‌داند. آمریکا یک نهاد نظامی رسمی در کشور به رسمیت شناخته شده در دنیا را تروریست می‌خواند. سپاه پاسداران نهادی جهادی و عظیم است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما این اقدام را محکوم و تقبیح می‌کنیم و در کنار برادران و دوستانمان می‌ایستیم. آنها دارای فضل بزرگ و عظیم در دفاع از اسلام و امت و مقدسات و ملت‌های منطقه هستند. آنها فقط حامی ملت ایران نیستند بلکه حامی ملت‌ها منطقه و مقدسات آن هستند. وظیفه ما است که در کنار آنها بایستیم.

نصرالله افزود: به نظر من این گام از شیطان برزگ طبیعی است. می‌خواستند که خاورمیانه را تغییر دهند و ادوات آنها در منطقه به آنها کمک کردند اما ملت‌های ما و برخی ملت‌های دیگر در برابر این طرح ایستادند و به آنها شکست وارد کردند. ما احساس نمی‌کنیم که از ضعفا هستیم زیرا اینکه ما در فهرست تروریسم قرار داده اند نشانه این است که ما قوی هستیم. اگر در برابر طرح‌های آنها ناتوان بودیم، قید و بند برای ما قرار نمی‌دادند.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: آنچه جریان دارد موضوعی طبیعی است ما باید به آن به عنوان یک موضوع طبیعی بنگریم. امروز آمدند در یک اقدام بی سابقه تا سپاه پاسداران ایران را در لیست گروههای تروریستی قرار دهند زیرا سپاه در موضع مهم و قوی و بسیار تأثیرگذار است این نشانه ناامیدی ترامپ و آمریکایی هاست.

وی بیان کرد: به همه کسانی که به اقدامات آمریکا دلخوش کرده اند می‌گوئیم که این درست که ما تاکنون در برابر همه فهرست‌های تروریستی به محکومیت و صبر و دور اندیشتی اوضاع بسنده می‌کنیم اما این مفهومش این نیست که ما اوراق و برگه‌های قدرت مهم و اساسی را نداریم. من فقط از حزب الله حرف نمی زنم بلکه از محور مقاومت سخن می گویم. ما عوامل و برگ‌های قدرت زیادی داریم. این سیاست دائمی و ثابت نیست و در اشتباه هستند که فکر می‌کنند که این اقدامات بدون واکنش می‌ماند. هرکه فکر می‌کند که هنگامی که هر گروه یا بخشی از محور مقاومت احساس کند که اوضاع خطرناک است و ما را تهدید می‌کند و ملت ما و موضوعات اساسی ما را تهدید می‌کند ما به محکومیت بسنده خواهیم کرد، سخت در اشتباه است. حق ما و وظیفه اخلاقی ما است که با همه آنانی که با اقدامات خود ملت، کشور یا مقاومت ما را تهدید می‌کنند مقابله کنیم اما به طبیعت حال دست ما باز و گزینه‌های ما مفتوح است اما در زمان مناسب و هنگامی که اقدامی نیاز به واکنش داشته باشد واکنش مناسب نشان خواهیم داد.

نصرالله تاکید کرد: ما احساس خالصانه خود را در قبال ملت شریف ایران اعلام می‌داریم و آنچه ایرانی‌ها انجام می‌دهند الگوی انسانی و اخلاقی در برابر وحشی گری های آمریکایی هاست. آمریکا مانع از رسیدن کمک‌ها به یمن می‌شود و ایرانی‌های خارج نشین را از دادن کمک به خانواده‌های خود منع می‌کند.

وی افزود: ما وارد سال پنجم جنگ آمریکایی-سعودی-انگلیسی به یمن و ملت یمن شدیم. سال‌ها از این جنگ می‌گذرد و شاهد کشتار و تروریسم هستیم. ارتش‌ها با امکانات فراوان به جنگ علیه ملت یمن پرداخته اند و در مقابل ملت محاصره شده می‌جنگند و پایداری می‌کند. پس از چهار سال جنگ و ورود به سال پنجم برادران در یمن ایستاده اند و بر توان خود افزوده اند. هنگامی که طوفان قاطعیت شروع شد، محمد بن سلمان یا رهبری عربستان بر این تصور بود که جنگ ظرف چند هفته اندک به نفع خود رقم خواهند زد. اگر یمنی‌ها شکست می‌خوردند و سعودی هاو در یمن ظرف چند هفته یا چند ماه پیروز می‌شدند چه رخ می‌داد؟ این به شکل گمراه کننده و بزرگ قلمداد می‌شود و این مرد (بن سلمان) به عنوان رهبر امت عربی معرفی می‌شود و بهایش را ملت فلسطین می‌پردازد. شکست سعودی‌ها به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حامی قدس فلسطین و کل سرزمین‌های عربی که همچنان تحت اشغالند و ترامپ آنرا به اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها می بخشد، است. مظلومان در یمن به خاطر دفاع از کرامت دولت‌ها و ملت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس می‌جنگند. یمنی‌ها از آبرو و سرزمین خود دفاع می‌کنند. اگر بن سلمان در یمن پیروز شود بر فلسطینی امضای معامله قرن را تحمیل خواهد کرد. آرمان فلسطین تاوان پیروزی بن سلمان در یمن را خواهد پرداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: سعودی‌ها در حال نابودی آرمان فلسطین به نفع اسرائیل هستند.

نصرالله گفت: در این روزها سالروز شهادت محمد باقر صدر را داریم. این شخصیت تاریخی باید از نو به عنوان متفکر بزرگ دین اسلامی تعریف شود. وی جنبش‌های اسلامی و علمای مسلمین را به ثروت فکری عظیمی در برابر چالشها تجهیز کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: پس از انتخابات اسرائیل احتمالاً بنیامین نتانیاهو کابینه تشکیل خواهد داد. ما در برابر مرحله جدیدی از روابط میان ترامپ و نتانیاهو قرار داریم و هماهنگی بی سابقه‌ای میان نتانیاهو و ترامپ وجود دارد و ترامپ هدایا به نتانیاهو می‌دهد. ما مرزهای زمینی و دریایی و نگرانی‌ها را روبرو هستیم. نگرانی برخی مسئولان درست است اما موضوع این است که به اراده ملی ما ربط دارد نه به اراده ترامپ. قطعاً ما در برابر رخدادهایی قرار داریم. پس از سفر پمپئو که نتیجه‌ای به دنبال نداشت سیاست‌های تحریک آمیز آمریکا برای ایجاد فتنه در لبنان ادامه خواهد یافت. ما در حال عقب نشینی نیستیم و اوج گرفتن ما ترامپ را نگران می‌کند. حرف و حدیث‌ها از قرار دادن نبیه بری یا برادران در جنبش امل و جریان ملی آزاد در فهرست تروریسم مطرح می‌شود که شواهدی درباره آن وجود ندارد و برای ترساندن است. من ندایم را به ندای نبیه بری که در دوحه گفت که راه خلاصی وحدت و مقاومت است ملحق می‌کنم.

وی افزود: لبنانی‌ها باید بدانند که مصلحت آنها در همبستگی و عدم توجه به تحریکات آمریکاست. من از ملت لبنان می‌خواهم که هنگام توجه به ترامپ و پمپئو به کشورهایی که دخالت آمریکا و اسرائیل آنها را ویران کرده جلوی چشمتان مجسم کنید. کشورهایی که توطئه آمریکا و اسرائیل و پول برخی کشورهای خلیج فارس آنها را خراب کرده است. تنها راه وحدت و مقاومت است تا لبنان آزاد و مستقل بماند. لبنانی‌ها باید میان صلح داخلی یا توجه به کسانی که می‌خواهند آنها را به سوی فتنه بکشانند، انتخاب کنند. به ترامپ و نتانیاهو و متحدان آنها می‌گوئیم که منتظر ناامیدی جدید مشابه ناامیدی‌های قبلی باشید.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به موضوع سیل‌های اخیر در ایران گفت: ما از جمع آوری کمک‌ها برای سیل زدگان در ایران حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر: