احیا وزارت بازرگانی در کمیسیون صنایع تصویب شد

کدخبر: 2323624

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست روز گذشته این کمیسیون از تصویب جزئیات طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن خبر داد و در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن طرحی با یک ماده واحده و دارای ۵ تبصره است.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست روز گذشته این کمیسیون از تصویب جزئیات طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن خبر داد و در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن طرحی با یک ماده واحده و دارای 5 تبصره است.

وی در توضیح طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن گفت: براساس این طرح بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک شده و وزارت بازرگانی تشکیل می‌شود براساس طرح مذکور مقرر شد؛ بخش تجارت و بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی نیز به وزارتخانه جدید ملحق شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: براساس تبصره‌ یک "طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن" سازمان‌های تابعه مربوط به حوزه تجارت باید به وزارت بازرگانی بازگردانده ‌شود.

رضیان تصریح کرد: در سایر تبصره‌ها نیز جزییات مربوط به مسائل مالی انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بررسی شد براساس این تبصره‌ها دولت نمی‌تواند به ازای تشکیل وزرتخانه‌ جدید هزینه‌ای اضافه ای به کشور تحمیل کند و باید با امکانات و بودجه موجود این وزارت را تشکیل دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بانک توسعه تجارت، کشاورزی و صنعت و معدن در اختیار وزارتخانه‌های بازرگانی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و وزارت اقتصاد نیز باید مدیران این بانک ها را تعیین کند.

ارسال نظر: