عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با نسیم آنلاین:

احیا وزارت بازرگانی تولید را زمین گیر می‌کند

کدخبر: 2323629

کیان پور درخصوص طرح تفکیک وزارت صنعت گفت: تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی یک چرخه به بروکراسی اداری کشور اضافه می-کند و بخش تولید را کاملا زمین‌گیر خواهد کرد.

مجید کیان­پور، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نسیم آنلاین درخصوص طرح تفکیک وزارت­ صنعت، معدن و تجارت و به دنبال آن تشکیل وزارت بازرگانی گفت: بنده از ابتدا مخالف این طرح بوده‌ام. به این دلیل که طرح مذکور با اسناد بالادستی مغایرت دارد. علاوه بر این تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد، تولید و بازرگانی نیازمند مجموعه واحد هستند تا سیاست‌گذاری واحدی برایشان انجام شود و صنفی دیده نشوند.

وی افزود: نکته اساسی دیگر اینکه ما باید تلاش کنیم تولید در کشور رونق پیدا کند. در حال حاضر ایران یک کشور کاملاً واردات محور شده است. باید ظرفیت­ها و منابع را در جهت تولید و خودباوری سوق دهیم. ایران با 80 میلیون نفر جمعیت در داخل و 400 میلیون نفر در کشورهای همسایه، سهم بسیار ناچیزی در بازارهای منطقه دارد. متاسفانه نتوانسته­ایم در حوزه حمل‌ونقل، تولید و صادرات کار موثر و اساسی انجام دهیم.

مشکل کشور تشکیل وزارت بازرگانی نیست

نماینده مردم دورود و ازنا با بیان اینکه مشکل فعلی کشور تفکیک وزارت صنعت نیست، گفت: درحال حاضر مشکل کشور در بخش اقتصاد، تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی نیست. مشکل اساسی اجرایی نشدن سیاست‌گذاری‌هایی است که قبلاً بر اساس اسناد بالادستی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری‌های سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی که در آن بر تولید درون­محور، رشد تولید ناخالص ملی و رونق تولید تاکید شده، باید در اولویت قرار گیرند. اینکه یک وزارت­خانه را به دو وزارت­خانه تبدیل کنیم هیچ تاثیری در سرنوشت کشور ندارد.

تشکیل وزارت بازرگانی تولید را زمین‌گیر می‌کند

کیان­پور با بیان اینکه مدت زمان اندکی از عمر دولت باقی مانده است، گفت: دو سال دیگر از عمر دولت دوازهم بیشتر باقی مانده است. به اعتقاد بنده در این مدت به جای اینکه وقت کشور را برای تفکیک تلف کند، انرژی خود را صرف رشد تولید ناخالص ملی و داخلی کشور کند تا بتوانیم تأثیر کلانی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

کیان پور در پایان تصریح کرد: تفکیک وزارت­­ صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی یک چرخه به بروکراسی اداری کشور اضافه می­کند و بخش تولید را کاملا زمین­گیر خواهد کرد.

سجاد صاحب فصول

ارسال نظر: