آمریکا باید منتظر بزرگترین شکست تاریخ خود باشد!

عدم تمدید معافیت‌های تحریمی علیه ایران؛ کارت آخر کدخدا رو شد

کدخبر: 2323649

 بالاخره یک سال پس از خروج آمریکا از برجام، دی‌روز با اعلام عدم تمدید معافیت‌های تحریم نفتی ایران، آخرین نفس دشمنیِ دشمنان در عرصه اقتصادی رقم خورد.

نسیم آنلاین ؛ امید نیکو: بالاخره یک سال پس از خروج آمریکا از برجام، دی‌روز با اعلام عدم تمدید معافیت‌های تحریم نفتی ایران، آخرین نفس دشمنیِ دشمنان در عرصه اقتصادی رقم خورد.

غرب در تحریم اقتصادی ایران دو برگ قدرتمند و اثرگذار در دست داشت؛ تحریم بانکی و تحریم نفتی؛ جریان واداده داخلی هم علی‌رغم تمام شوآف‌ها تنها هدفش کم کردن بار این دو تحریم از طریق برجام بود. در زمینه تحریم با بانکی که فریب خورد و نهایتا گفت دستاورد بانکی برجام تقریبا هیچ بوده است. اما در زمینه تحریم نفتی، ظاهرا توانست اندک امتیازاتی بگیرد و صادرات نفت خام را افزایش دهد. این موضوع بدل به اصلی‌ترین تبلیغ روحانی، جهانگیری، ظریف و امثالهم برای برجام شد. آنان مرتب با ذکر اثرگذاری تحریم‌های نفتی، وضعیت کشور در صورت نبود برجام بواسطه عدم فروش نفت را فاجعه توصیف می‌کردند.

اما در واقع با بزرگنمایی‌ها، به دشمنان گرا می‌دادند که تحریم‌های نفتی اثرگذاری جدی بر ایران دارد؛ فلذا آمریکا مجددا، تحریم نفتی را دستور کار جدی خود قرار داد؛ اما بر هیچ کس پوشیده نیست که ترامپ همانند اوباما قدرت به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ندارد. جریان غرب‌گرا هم برای ترساندن مردم از رقیب خود در انتخابات انگونه سخت گفت و امروز خود آنرا تکذیب می‌کنند.

درواقع امریکا با تعلیق‌های ۶ماهه معافیتهای تحریم نفتی، اصل کارش را بازی روانی قرار داده بود چراکه می‌دانست این تحریم، در عمل شدنی نیست و فرو می‌پاشد و نتیجتاً ترس از تحریم اقتصادی بعنوان بزرگترین سلاح جهانی حال حاضر آمریکا را از بین می‌رود پس در عمل این کارت را بازی نمی‌کرد و با بازی روانی دنبال تغییر محاسبات مسوولان ایرانی و ایجاد مشکل ذهنی در بخشی از مردم را داشت و نتیجه هم گرفت.

ترامپ بدنبال غافلگیری است، او می‌خواهد از طریق فشارهای مضاعف در زمان کوتاه امکان انعطاف ایران با تحریم‌ها را از بین ببرد و با فشارهای یک‌جانبه بر سایر کشورها، آنها را مجبور به تبعیت کند. او خود را غیرقابل پیش‌بینی و دیوانه نشان می‌دهد تا کسی حاضر به مقابله با او نشود. خواست او تحمیل «معامله قرن» بر منطقه جنوب غربی آسیا است و چون مرتجعین حاکم بر اعراب را در مشت خود دارد، تنها مزاحم خود را محور مقاومت و در رأس آن نظام انقلابی ایران می‌بیند. او تاجرانه فکر می‌کند که با فشار اقتصادی و جنگ روانی سنگین، ایران را درگیر آشوب داخلی می‌کند و با تروریست خواندن سپاه و نیروهای مقاومت و محدود شدن منابع مالی، پروژه معامله قرن ممکن می‌شود که البته لاف در غریبی است و ناشی از آنست که او تجارت دنیوی را مبنای تحلیل می‌گیرد و میل به تجارت اخروی مجاهدان اسلام را نمی‌بیند و هرچند با تمام توان فشار می‌آورد اما احمقها با درس نگرفتن از تاریخ مقاومت انقلاب اسلامی، هنوز نمی‌دانند با غالب شدن روحیه بسیجی و انقلابی‌گری، مشکلات اقتصادی هم حل خواهند شد و آشکار شدن دشمنی آنها اتفاقا باعث شادمانی است چراکه راه را بر تفکرات خودفروخته و غربزده و امیدوار به مذاکره می‌بندد.

اما در صحنه کلان نیز، عیان شدن دشمنی غرب، به معنای تمام سال ۹۸ را سال فرصت‌ها می‌کند، یعنی توفیق اجباری در حذف درآمد نفتی، مردم را مطالبه‌گر میکند و مسئولان را ملزم میکند که توجه واقعی به اقتصاد مقاومتی، اداره کشور با مالیات، حذف رانت و قاچاق و مبارزه با مصادیق اشرافی‌گری و گسترش عدالت اجتماعی را سرلوحه خود قرار دهند؛ همچنین قدرت استکباری آمریکا از قدیم دو مولفه قدرت داشته یکی بازوی نظامی و دیگری تحریم اقتصادی. هم در جهان، هم در دوران دفاع مقدس و پس از آن در ایران و هم در منازعات منطقه‌ای عراق، سوریه، لبنان و ... ابهت نظامی آمریکا شکسته شد و می‌توان گفت بیش از آنکه آمریکا قصد داشته باشد از گزینه نظامی علیه آمریکا استفاده کند؛ جوانان انقلابی برای محو کردن صهیونیست‌ها و تروریستهای آمریکایی حاضر در منطقه روزشماری می‌کنند! اما تحریم اقتصادی، ابزاری بوده که آمریکا تاکنون بسیاری از دشمنانش را با آن شکست داده و ابهت آن همچنان باقیست.

ان‌شاءالله در این جنگ اقتصادی که کدخدا تمام قد وارد شده، ان‌شاءالله با بسیج نیروها، بزرگترین شکست تاریخ آمریکا رقم خواهد خورد. به بیان رهبر انقلاب «جوانان و ملت بزرگ ایران با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به آمریکا خواهند زد.»

حجم ویدیو: 7.82M | مدت زمان ویدیو: 00:03:59 دانلود ویدیو
ارسال نظر: